فشارهای رقابتی دردنیای امروز بربنگاه ها باعث شده است که این بنگاه ها اهمیت دانش را در حوزه های رقابتی به درستی درک نموده وتلاش نمایند از این ابزار در جهت دستیابی به اهداف رقابتی خود استفاده نمایند.چنین پدیده ای به ظهور مفهوم جدیدی با عنوان بازاریابی هوشمند منجر شده است .دربازاریابی هوشمند مدیریت دانش مشتریان خود و نیز کسب اطالاعات لازم در این خصوص بهتر وسریعتر از رقبای خود بتوانند به نیازهای انها پاسخ دهند.دانش مشتری دارایی مهمی برای تمام کسب وکارها و مبدا بهبود زنجیره مشتری است.به اعتقاد صاحبنظران مدیریت روابط مشتری وکسب وکار هوشمند داده های به دست امده از مشتریان را میتواند به اطلاعاتی ارزشمند تبدیل نماید. دوستان عزیز لطفا نظرات خود را درمورد موضوع مطروحه اعلام نمایید تا به نقطه نظر خوبی برسیم.متشکرم.