توضیحات طرح درآمدزائی شرکت پنبه ریز

صفحه اصلی کارگروهها >> بازاریابی شبکه ای پنبه ریز  >> توضیحات طرح درآمدزائی شرکت پنبه ریز
ebrahim zarshamfar

ebrahim zarshamfar

در کارگروه: بازاریابی شبکه ای پنبه ریز
تعداد ارسالي: 15
تائید شده توسط:
ebrahim zarshamfar
12 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, بهمن 13, 1390 4:30



بسم الله الرحمن الرحیم


تهیه و تنظیم توسط گروه مطالعاتی و طراحی تیم زندگی بهتر


هرگونه باز نشر این مطلب در فضای مجازی بدون اجازه مدیر تیم زندگی بهتر ممنوع می باشد






بخش اول






آقای رابرت کیوساکی یکی از بزرگترین تئوریسین های اقتصاد نوین آمریکا و نویسنده یکی از پرفروش ترین کتابهای دنیا به نام پدر پولدار و پدر فقیر می باشند.


ایشان جدولی را به نام جدول یا چارت نقدینگی معرفی کرده اند که در آن دنیای کسب و کار به چهار ربع تقسیم می شود:




 


ربع اول ربع E که مخفف لغت Employee به معنای کارمند می باشد، که نیاز به توضیح ندارد.


ربع دوم ربع S که مخف لغت Self – Employee یا خویش فرما یا خود اشتغال می باشد. به عنوان مثال بازاریان و مغازه داران ... این گروه به صورت انفرادی عمل می کنند.


ربع سوم ربع B که مخفف لغت Big Business Owner یا صاحبان تجارت بزرگ به عنوان مثال بیل گیتس مدیرعامل کمپانی بزرگ مایکروسافت (Microsoft) است. این گروه از مزایای همکاری با یک تیم استفاده می کنند. (کار تیمی)


و ربع چهارم ربع I که مخفف لغت Investors به معنای سرمایه گذاران است که افراد این ربع برعکس سه ربع قبل که همگی برای پول کار می کنند، روشهایی را انتخاب می کنند که پول برایشان کار کند.


افراد ربع اول و دوم یعنی نیمه چپ نمودار، به دنبال امنیت و آرامش هستند این افراد همیشه برای ربع سوم و چهارم کار می کنند و افراد ربع سوم و چهارم (کلاً نیمه راست نمودار) به دنبال آزادی مالی و زمانی می باشند.


صحبت در مورد این جدول (چارت) بسیار زیاد و مفصل و البته جذاب می باشد.


اما هدف از این توضیحات چیست؟ فکر نمی کنم کسی باشد که به دنبال آزادی مالی و زمانی نباشد.


پدیده ای را می خواهم به شما معرفی کنم که شما را وارد ربع سوم و چهارم می کند، یعنی هم می توانید با استفاده از تجربه یک تیم موفق ساز و کار ساختن یک تجارت بزرگ (B) را بیاموزید و هم می توانید بجای استفاده از 100% توان خود، از 1% توان صد نفر استفاده کنید و اهرمی برای موفقیت بسازید.


اسم این بدیده جهانی بازاریابی چند سطحی (Multi-Level-Marketing) یا بازاریابی شبکه ای (network marketing) است .


یکی از شرکت های فعال در این زمینه شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز می باشد که این شرکت در تاریخ 24/04/1388 با شمارة ثبت 352306 به ثبت رسیده و در تاریخ 03/07/1390 موفق به اخذ مجوز بازاریابی شبکه ای کالا های زیر گردیده است .






1 . دستمال کاغذی


2 . دستمال مرطوب


3 . دستمال حوله


4 . دستمال توالت


5 . پوشک بچه و پوشینه بزرگسالان


6 . نوار بهداشتی بانوان


7 . کنسرو ماهی


8 . مسواک


9 . گوش پاک کن


آدرس سایت شرکت www.panberes.ir می باشد.




جهت دانلود  کاتالوگ محصولات اینجا کلیک کنید.توصیه میکنم حتما دانلود کنید خیلی زیباست.


 


این شرکت طرف قرارداد با بانک ملت جهت واریز پورسانت ها و همچنین طرف قرارداد با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال محصولات می باشد.



اگر با بازاریابی شبکه ای آشنا نیستید قبل از مطالعه ادامه این مطلب جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با بازاریابی شبکه ای اینجا و اینجا کلیک کرده و مطالعه کنید سپس ادامه مطلب را بخوانید.


نتورک مارکتینگ در دنیا با چهار پلان مختلف انجام می شود،یکی از آنها پلان باینری است که اصطلاحا در ایران (و اکثر نقاط دنیا) بنام هرمی شناخته شده و مبنای پورسانت دهی در آن براساس ایجا تعادل می باشد.


احتمالا چندین سال قبل هم فهم پلان های درآمدی به اندازه امروز مشکل بوده است؛ اما بدون شک دسته بندی کردن آنها ساده تر از امروز بوده است. دلیل این امر آن است که امروزه شرکت ها از طرحهای ترکیبی یا آمیخته استفاده می کنند؛ بدین نحو که بهترین قسمتهای 2 یا بیش از 2 طرح را با هم ترکیب می کنند و طرحی جدید ایجاد می کنند. خوشبختانه تجربه نشان داده نتیجه چنین طرحهایی هم به نفع شرکتها و هم به نفع توزیع کنندگان آنهاست. اگر قصد دارید به یک شرکت بازاریابی شبکه ای بپیوندید، به احتمال زیاد یکی یا چند نام از اسامی زیر را خواهید شنید:


-         طرحهای پلکانی


-         طرحهای ماتریکس


-         طرحهای یونی لول


-         طرحهای باینری (دو دویی)


در اینجا قصد نداریم تک تک این طرح هارا توضیح دهیم.


اما بطور کلی در خصوص پلن های مولتی لول مارکتینگ یا  MLM، انجمن جهانی فروش مستقیم(WFDSA) و FTC و کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای وزارت بازرگانی ایران قوانینی تصویب نموده اند که اهم این قوانین، 12 بند زیر می باشد:


1- محصولات ارائه شده از نوع مصرفی باشد.جهت کسب اطلاع بیشتر در این رابطه این مقاله را مطالعه فرمائید.


2- قیمت محصولات رقابتی باشد.


3- محصولات باید بیرون از زنجیره شرکت هم خریدار داشته باشد.


4- محصولات فقط مخصوص توزیع کنندگان نباشد و بیرون از شرکت هم بتوان آنرا تهیه کرد.


5- سود شرکت باید فقط از فروش محصولات باشد و نه از حق عضویتی که از اعضاء گرفته می شود.


6-پاداش بازاریابها از فروش محصولات باشد نه از عضویت اعضا (محصول محوری).


7- نیاز به سرمایه بالا برای بازاریابی نداشته باشد.


8- پلن کاری شرکت باید شفاف و روشن و برای همه قابل فهم باشد.


9- اگر فردی نتوانست کسی را وارد مجموعه کند به هیچ عنوان ضرر نکند.


10- پورسانتها باید نقدی و پول رایج کشور باشد.


11- تسویه حساب کامل با کلیه اعضاء به صورت ماهیانه


12- مبادلات مالی باید از طریق بانک طرف قرارداد با آن شرکت باشد.


حال با توجه به این دوازده بند کار را برای شما معرفی میکنم.


 


اولین بند محصول مصرفی می باشد.


اما منظور از کالای مصرفی چیست؟ ( در بازاریابی شبکه ای به چه کالایی مصرفی می گویند؟)در بازاریابی شبکه ای به کالایی که به طور مکرر در سبد خرید خانواده قرار می گیرد کالای مصرفی می گویند. مایکل شفیلد در سایت خود کالای مصرفی را کالایی می داند که حداقل 4 بار و بیشتر در سال خرید آن تجدید شود.


مواردی همچون مواد غذائی، مواد آرایشی و بهداشتی.


در اینجا به مطلبی از زیگ زیگلار در کتاب «Network Marketing From A to Z» اشاره می کنیم مطلبی با عنوان:


خرید مکرر: قوانین مصرف!


 


زیگ در این مطلب اشاره می کند : « آیا این کالا یا خدمات را مردم مکررا می خرند؟ این سوالی است که قبل از اینکه با کالا یا خدماتی آشنا شوید، از خودتان بپرسید. آیا شما به عنوان یک بازاریاب شبکه ای به دنبال فرصتی هستید که به مشتریان کالا یا خدمتی را عرضه کنید که آنها به مدت چند سال و هر ماه از آن استفاده کنند؟ شما یک کالایی را می فروشید ، بعد از آن مشتری خودش هر ماه کالا و خدمات مورد نیازش را خریداری می کند، حالا ممکن است این کالا یا خدمات مکمل ها غذایی ،محصولا کنترل وزن، ماشین شو های بی نیاز به آب، مواد پاک کننده، خدمات از راه دور یا خدمات حقوقی باشد، شما برای هر خریدی که انجام می شود، کمیسیون دریافت می کنید! مادامی که مشتری از کالا یا خدمات استفاده می کند شما کمیسیون خود را دریافت می کنید. هر چه فروش بیشتر باشد خرید هم بیشتر است ؛ در نتیجه کمیسیونتان هم بیشتر است.


اگر کالا چیزی نباشد که مشتری همیشه یا بیشتر مواقع از آن استفاده کند، میزان مصرف پایین است. بر اساس قانون مصرف در بازاریابی شبکه ای، شما باید سرمایه و وقتتان را در شرکتی صرف کنید که مردم کالا و خدماتش را همیشه استفاده می کنند.


در حال حاضر محصولاتی که مجوز عرضه  در طرح تجاری شرکت پنبه ریز را دارد عبارتست از:


کنسرو ماهی با برند آفرید(این کنسرو ،صادراتی بوده – به کشور های آمریکا،کانادا،انگلستان،امارات،لبنان و چند کشور اروپائی- و از استاندارد های بین المللی برخوردار است)، پوشک بچه، پوشینه بزرگسالان،انواع نوار بهداشتی بانوان، انواع دستمال کاغذی، دستمال حوله ، دستمال توالت (دلسی)، انواع دستمال مرطوب، مسواک، گوش پاک کن .


که شما میتوانید با مراجعه به سایت  شرکت با تمامی محصولات شرکت آشنا شوید.


توجه : شرکت بازاریابی شبکه ای پنبه ریز (خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز) در ابتدای کار با محصولات ذکر شده در بالا آغاز به کار کرده است.این محصولات در آینده گسترده تر خواهد شد و محصولات متنوع دیگری به سبد کالا های شرکت اضافه می گردد.


شرکت مروارید پنبه ریز در حال حاضر دارای 24 کارخانه می باشد که هر کدام از این کارخانه ها با برند های مختلف محصولات متنوع و با کیفیتی را عرضه می کنند.


لازم بذکر است که شرکت مروارید پنبه ریز یکی از 20 شرکت زیرمجموعه ی گروه صنعتی غذائی پلیمر بوشهر(شرکت مادر) می باشد .شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز به نمایندگی از گروه صنعتی پلیمر بوشهر از وزارت بازرگانی مجوز بازاریابی شبکه ای دریافت کرده است،و در آینده محصولات شرکت های زیرمجموعه ی گروه صنعتی پلیمر بوشهر را در طرح تجاری خود ارائه خواهد نمود.


تعدادی از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی پلیمر بوشهر:


شرکت مروارید پنبه ریز (شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز وابسطه به شرکت مروارید پنبه ریز)


شرکت ابریشم تاب بوشهر


شرکت نوا بهداشت


شرکت بوشهر مسواک


شرکت ارس بوشهر


شرکت بوشهر چرم


شرکت هووراش


شرکت تکثیر و پرورش میگو مند بوشهر


شرکت فرآورده های دریایی بوشهر


شرکت شنیز بوشهر


شرکت آبزیان مهتاب


 


سایت گروه صنعتی پلیمر بوشهر




اما لزوم استفاده از محصولات پر مصرف در بازاریابی شبکه ای چیست؟


همانطور که مایکل شفیلد و زیگ زیگلار در بالا اشاره کردند، اگر کالاها یا خدمات قابل مصرف و خرید مکرر نداشته باشند ، درآمد انفعالی مطمئنی را در پی نخواهد داشت. نظر برخی از کارشناسان در رابطه با کالای مورد استفاده در سیستم بازاریابی شبکه ای به صورت 60 به 40 می باشد، بدین صورت که خود کالا تا 60% انگیزه خرید را به مصرف کننده بدهد و 40% انگیزه ایست که فروشنده در او برای خرید کالا ایجاد می کند برخی هم بر این باورند که کالا 100% باید مورد نیاز شخص باشد و در سبد خرید او حال به صورت ماهیانه یا سالیانه قرار بگیرد و وظیفه فروشنده فقط ایجاد انگیزه در مصرف کننده برای خرید از یک برند خاص و هدایت او به سمت نوع خاصی از این محصول تحت عنوان یک مشورت دهنده باشد.


اما ویژگی خوبی که این کار دارد این است که ما برای معرفی کار، نیاز به تبلیغ برای محصولات نداریم، چون شرکت پنبه ریز با بیش از 27 سال سابقه درخشان هم اکنون محصولات خود را در کلیه فروشگاه های سراسر کشور عرضه می نماید بنابر این مصرف کنندگان باکلیه محصولات این شرکت آشنا بوده و بازاریابان شرکت به راحتی می توانند محصولات شرکت را به دیگران معرفی نمایند.



شرکت پنبه ریز  با بیش از ربع قرن سابقه و قدمت در تولید محصولات با کیفیت بالا،هم اکنون محصولات خود را در کلیه فروشگاه ها و داروخانه های کشور عرضه مینماید و از فروش بالایی برخوردار است..

همچنین محصولات این شرکت جایگاه بسیار خوبی نیز در کشورهای منطقه کسب نموده است .

بنابراین مصرف کنندگان با کلیه محصولات این شرکت آشنا بوده و  بازاریابان شبکه ای شرکت، به راحتی میتوانند محصولات شرکت را به دیگران معرفی نموده و از درآمد بالای آن بهره مند گردند.


اما این شرکت چهار ویژگی مهم دارد.


-         عضویت در این شرکت کاملا رایگان است.


-         تمامی محصولات با تخفیف 8 تا 10 درصدی ارائه میشود.


-         ارسال رایگان محصولات درب منزل، که شرایط شرکت حداکثر هفت روز کاری میباشد که معمولا محصولات سریع از ار این به دست شما خواهد رسید.


        علاوه بر اینکه شما میتوانید به عنوان مصرف کننده کالای مورد نظر خود را با تخفیف + ارسال رایگان در سراسر کشور دریافت نمائید که هم در هزینه و هم در زمان شما صرفه جویی میشود، میتوانید بعنوان نماینده فروش شرکت فعالیت نموده و همزمان از دو پلان در آمدزائی شرکت پنبه ریز ،کسب درآمد کنید.


شما برای اینکار نیاز به یک معرف دارید که خود قبلا ثبت نام کرده باشد  و همچنین شما نیز میتوانید پس از ثبت نام بعنوان نماینده فروش شرکت فعالیت خود را آغاز نمائید.نحوه ثبت نام در بخش دوم آمده است.




پلان درآمدی اول




و اما پلان درآمدی اول شرکت از نوع پلکانی است یعنی شما برای دریافت پورسانت، نیاز به ایجاد تعادل و هیچ پیش شرط دیگری ندارید. شرکت چند سطح یا چند لول را برای دریافت پورسانت مشخص و برای هر سطح درصد معینی پورسانت پرداخت می نماید. در اینجا شرکت پانزده سطح را مشخص نموده .یعنی هر فرد از فروش سازمان خود تا سطح پانزدهم پورسانت دریافت می کند.






اما منظور از سطح یا لول چیست؟ در پلان پلکانی شما میتوانید از یک نفر تا بینهایت نفر را بطور مستقیم معرفی نمائید. افرادی که شما مستقیماً معرفی کرده اید سطح یک یا لول یک شما محصوب می شوند این افراد نیز میتوانید همانند شما افراد دیگری را معرفی کنند که سطح دو یا لول دوم شما را تشکیل میدهند. و افراد سطح دو نیز میتواند افراد دیگری را معرفی کنند که سطح سوم شما را تشکیل میدهند ...


کلیه سطوح سازمان فروش شما بر اساس همین ساختار شکل می گیرد.


حق‌الزحمه‌ها در طرح پلکانی


محاسبه پورسانت ناشی از فروش مستقیم:


هر نماینده فروش به ازاء هر فروشی که مستقیما ناشی از معرفی محصولات شرکت توسط خودش باشد 50% از امتیاز آن محصول فروخته شده را به عنوان حق الزحمه دریافت می کند.


برای مثال اگر در سطح یک شما شخصی، پک ترکیبی شماره 1 به ارزش 99.500 تومان که 140 امتیاز دارد را خریداری نموده باشد، 50 درصد امتیاز فروش آن متعلق به شما می باشد. هر امتیاز هم 100 تومان ارزش دارد.


 پس در نتیجه :


 


تومان 7.000 = 50% *100 * 140


 


پس با 10 فروش مستقیم 140 امتیازی در سطح یک (70.000 تومان) پورسانت دریافت میکنید.


 


نکته: هر محصول دارای امتیاز خاص خود می باشد که هیچ ارتباطی به قیمت آن ندارد بلکه مبنای این امتیاز میزان پورسانتی است که شرکت می تواند در ازای فروش آن به بازاریابان خود بپردازد(سود شرکت).ارزش ریالی هر یک امتیاز 1000 ریال می باشد.


محاسبه پورسانت ناشی از فروش غیر مستقیم:


منظور از فروشهای غیر مستقیم، فروشهایی است که نه مستقیما توسط نماینده فروش بلکه توسط فروشندگان آنان انجام شده است می باشد. پس شرکت به هر نماینده فروش به ازای هر بار فروش غیر مستقیم کالاهای شرکت توسط هر یک از فروشندگان موجود در سازمان فروش خود بنا به سطحی که عملیات فروش در آن صورت گرفته پورسانت پرداخت می کند،همانند تصویر زیر:






توجه: پورسانت ها در پلان پلکانی به صورت هفتگی و در روز های یکشنبه و  فقط به حساب بانک ملت نمایندگان واریز می شود.


 


حال اگر با این استراتژی کار کنیم که هر کس پنج معرفی مستقیم(فروش مستقیم) داشته باشد، یعنی هر فرد پنج نفر را مستقیما به شرکت معرفی کند و به آنها محصول بفروشد،همچنین به آنها آموزش دهد و حمایتشان کند و به آنها در معرفی نفراتشان و فروش مستقیمشان کمک کند به عبارت دیگر؛ شما پنج نفر را حمایت می کنید؛هر کدام از آن پنج نفر هم با کمک شما پنج نفر دیگر را حمایت می کنند(مجموع 25 نفر) و الی آخر ... رشد سازمان فروش شما همینطور ادامه پیدا می کند.آن 5 نفری که شما حمایت می کنید هر کدام یک شاخه (Leg) به حساب می آیند که سازمان فروش شما در زیر مجموعه ی آن 5 نفر (یا پنج شاخه) تشکیل خواهد شد.


بدین ترتیب تعداد نفرات در سطح یک 5 نفر، سطح دو 25 نفر، سطح سه 125 نفر، سطح چهار 625 نفر و تا سطح پانزده به همین ترتیب تعداد نفرات با رشد تساعدی بر مبنای پنج افزوده میشود.توجه داشته باشید که 5% پورسانت 625 فروش در سطح چهارم خیلی بیشتر از 50% پورسانت پنج فروش در سطح اول می باشد.پس در سطح ده که 2% پورسانت دریافت میکنید بسیار بیشتر از سطوح اول پورسانت دریافت می کنید.


معمولاً بعضی از افراد یک هفته و بعضی دیگر دو هفته یا کمی بیشتر موفق به این کار میشوند ولی فرض میکنم هر کس در مدت یک ماه پنج نفر را بصورت مستقیم معرفی کرده و به آنها از محصولات شرکت فروخته باشد و آن پنج نفر هم هر کدام در مدت یک ماه به پنج نفر محصول فروخته و با کمک حامی خود پنج شاخه ی خود را معرفی و به آنها آموزش دهد،بدین ترتیب در مدت شش ماه شما تا سطح شش خود پیش خواهید رفت. چنانچه همه افراد معرفی شده به شرکت برای مصرف شخصی خود 100 امتیاز از محصولات شرکت را خریداری کرده باشند ،پورسانت ماه ششم شما از بابت فروش در سطح ششم به تنهایی مبلغ 3.125.000 تومان خواهد بود که اگر با پورسانت پنج ماه قبل(فروش در سطوح یک تا پنج) جمع کنیم تا ماه ششم شما مبلغ 4.487.500 تومان پورسانت دریافت خواهید کرد. فکر میکنید چنانچه مجموعه شما تا ماه دهم صد در صد این کار را انجام بدهند، یعنی هر کس در مدت یک ماه، پنج فروش مستقیم 100 امتیازی داشته باشد(که کار بسیار ساده ایست)، مجموع پورسانت شما تا ماه دهم چقدر میشود؟؟ (منتظر جواب بمانید)


پورسانت شما تا پایان ماه دهم 2.500.000.000  تومان خواهد شد.


تعجب نکنید درست خواندید دو میلیارد و پانصد میلیون تومان !!


همچنین پورسانت شما تنها در ماه یازدهم (از بابت فروش در سطح یازدهتان)عدد چهار میلیارد تومان خواهد شد که اگر با پورسانت ده ماه قبل(ده سطح اول) جمع کنیم به عدد هفت میلیارد تومان خواهد رسید .


ماه دوازدهم را دیگر خودتان حساب کنید!


روی کاغذ عدد قشنگیه، دور از ذهن هم نیست، ولی من معتقدم هیچ وقت همه چیز صد در صد به صورت کامل اتفاق نمی افته. ولی فکر کنید که اگر فقط و فقط 10% از مجموعه شما این کار را درست انجام بدهند در این صورت پورسانت شما در ماه دوازدهم حدوداً 3.100.000.000  تومان خواهد شد. و اگر فقط و فقط  1% از مجموعه شما این کار را درست انجام بدهند شما تا پایان ماه دوازهم حدود 310  میلیون تومان پورسانت خواهید گرفت.


باور ندارید؟ خودتان که ضرب و جمع بلدید؟یک کاغذ بردارید و بنشینید و  حساب کنید.


ما این کار را برای شما کرده ایم به عکس زیر توجه کنید.




در تصویر زیر روند درآمدزائی با استراتژی هر فرد 5 نفر و هر نفر  100 امتیاز تهیه شده است:






همانطور که متوجه شدید در بازاریابی شبکه ای در ماه های اول حجم پورسانت ناچیز است اما بعد از گذشت شش ماه تا یک سال پورسانت ها به تساعد خورده و بصورت تساعدی افزایش پیدا میکند.


پس :تنها رمز موفقیت در بازاریابی شبکه ای دوام آوردن است.


نکته:در طرح درامدی شرکت سقف درامدی وجود ندارد و افراد می توانند تا بینهایت درامد ماهانه را بدست اورند.


نکته: در پلان پلکانی اجباری بر معرفی کردن محصولات به 5 نفر نیست و شما می توانید حتی با معرفی کار به  یک نفر هم تجارت خود را شروع کنید و لزومی بر این که حتما 5 نفر شما ثبت نام کنند تا آن 5 نفر بتوانند نفرات خود را معرفی کنند نیست.یعنی از زمانی که شما یکی از دوستان صمیمی خود را معرفی کردید او از همان لحظه ای که به عنوان نماینده ی فروش پنبه ریز ثبت نام کرد ، می تواند بازاریابی کرده و زیرشاخه های خود را معرفی کند.


تذکر مهم:تاکنون هیچ فردی به درآمد های نجومی ذکر شده در بالا دست نیافته است اما بدون شک دسترسی به این درآمدهای نجومی با کار و تلاش امکان پذیر می باشد.و این را بدانید که شما تنها نیستید و ما شما را در این راه یاری خواهیم کرد.


قانون فروش مستقیم: اما توجه شما را به این نکته جلب می کنم که حق‌الزحمة نمایندگان فروش به شرطی به او پرداخت می‌شود که خودش نیز در طی دو ماه متوالی (60 روز) حداقل یک فروش مستقیم از محصولات  موجود در فروشگاه اینترنتی شرکت را انجام داده باشد. در صورتی که نماینده ای در مدت 60 روز پس از انعقاد یا تمدید قراردادش فروش مستقیم خود را انجام ندهد از زمان اتمام مهلت تعیین شده برای انجام عملیات فروش مستقیم تا زمانی که فروش مستقیم وی انجام شود به عنوان فروشندة غیرفعال در نظر گرفته شده و طی این مدت این فروشنده از سیستم محاسباتی حذف گردیده و هیچ گونه پورسانتی به او تعلق نمی گیرد.


نکته: حداقل فروش مستقیم 1 پک از محصولات شرکت می باشد.


حال اگر چنانچه مجموعه شما با استراتژِی ذکر شده تا سطح دهم صد در صد رشد کرده باشد،فقط در ازای فروش مستقیم 2 ماهه سازمان فروش خودتان و هر فروش به اندازه 100 امتیاز(حدود 80 هزار تومان)، شما هر ماه به طور میانگین   1.250.000.000  تومان پورسانت دریافت خواهید کرد که اگر فقط 10 درصد از مجموعه شما رشد دلخواهتان را داشته باشد ، تا سطح دهم ماهیانه حدود 125.000.000  تومان پورسانت به صورت مداوم خواهید گرفت.به این نوع پورسانت درآمد رسوبی یا پسماند گفته می شود.(رجوع به ضمیمه)


حال اگر سازمان فروش شما هر ماه محصولات مصرفی منزل خود را مثلاً حدود 60 امتیاز از شرکت خودشان یعنی «مروارید پنبه ریز» خریداری کنند که علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، شما از خرید ماهیانه سازمان فروش خود حدود 750.000.000  تومان در ماه پورسانت بصورت مداوم خواهید گرفت. که اگر فقط 10% از مجموعه رشد دلخواه شما را داشته باشد 75.000.000تومان در ماه پورسانت به صورت مداوم دریافت خواهید کرد.به این نوع پورسانت درآمد رسوبی یا پسماند کفته می شود.(رجوع به ضمیمه)


و این را بدانیم تا خودمان کاری را انجام ندهیم مجموعه ما نیز آن کار را انجام نخواهند داد.


توجه: من تا سطح دهم را برای شما حساب کردم در صورتی که شرکت پنبه ریز تا پانزده سطح پورسانت می دهد.از سطح 11 تا 15 درآمد ها بسیار بسیار بیشتر از اعداد بالا می باشد.




طرح درآمدی دوم




اما پورسانت دیگری که همزمان با پلان پلکانی شرکت به صورت ماهیانه و براساس رنکینگ یا رده شما پرداخت میکند که به آن پورسانت تشویقی (sponsor bonus)میگوییم.


توضیحات:


نماینده فروش: همه ما در ابتدا با رده ی نماینده فروش شروع به کار می کنیم.




نماینده ارشد فروش :چنانچه هر نماینده فروش در 3 شاخه و در هر شاخه 11.000 امتیاز فروش ماهیانه داشته باشد(از اول ماه تا آخر ماه) رده ی وی از نماینده فروش به رده ی نماینده ارشد فروش ارتقاء پیدا می کند و علاوه بر پورسانت فروش محصولات سازمان فروش خود پاداش ماهیانه رده ی نماینده ارشد فروش را دریافت می کند.




سرپرست فروش :چنانچه هر نماینده ارشد فروش  4 نماینده ارشد فروش واجد شرایط در 4 شاخه داشته باشد رده ی وی از نماینده ارشد فروش به سرپرست فروش ارتقا پیدا می کند و علاوه بر پورسانت فروش محصولات سازمان فروش خود پاداش ماهیانه رده ی سرپرست فروش را دریافت می کند.




 


سرپرست ارشد فروش :چنانچه هر سرپرست فروش  6 سرپرست فروش واجد شرایط در 6 شاخه داشته باشد رده ی وی از سرپرست فروش به سرپرست ارشد فروش ارتقا پیدا می کند و علاوه بر پورسانت فروش محصولات سازمان فروش خود پاداش ماهیانه رده ی سرپرست ارشد فروش را دریافت می کند.




 


مدیر فروش :چنانچه هر سرپرست ارشد فروش  6 سرپرست ارشد فروش واجد شرایط در 6 شاخه داشته باشد رده ی وی از سرپرست ارشد فروش به مدیر فروش ارتقا پیدا می کند و علاوه بر پورسانت فروش محصولات سازمان فروش خود پاداش ماهیانه رده ی مدیر فروش را دریافت می کند.


 


مدیر ارشد فروش :چنانچه هر مدیر فروش  6 مدیر فروش واجد شرایط در 6 شاخه داشته باشد رده ی وی از مدیر فروش به مدیر ارشد فروش ارتقا پیدا می کند و علاوه بر پورسانت فروش محصولات سازمان فروش خود پاداش ماهیانه رده ی مدیر ارشد فروش را دریافت می کند.




 


مدیر ارشد فروش یک ستاره  :چنانچه هر مدیر ارشد فروش  6 مدیر ارشد فروش واجد شرایط در 6 شاخه داشته باشد رده ی وی از مدیر ارشد فروش به مدیر ارشد فروش یک ستاره ارتقا پیدا می کند و علاوه بر پورسانت فروش محصولات سازمان فروش خود پاداش ماهیانه رده ی مدیر ارشد فروش یک ستاره را دریافت می کند.




 


مدیر ارشد فروش دو ستاره :چنانچه هر مدیر ارشد فروش یک ستاره  3 مدیر ارشد فروش یک ستاره واجد شرایط در 3 شاخه داشته باشد رده ی وی از مدیر ارشد فروش یک ستاره به مدیر ارشد فروش دو ستاره ارتقا پیدا می کند و علاوه بر پورسانت فروش محصولات سازمان فروش خود پاداش ماهیانه رده ی مدیر ارشد فروش دو ستاره را دریافت می کند.




 


به پاداش ماهیانه رده ها در تصویر زیر توجه فرمائید: (برای مشاهده بهتر تصویر بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه ی view image را بزنید)




نکته: در رده ی مدیر فروش ارشد 2 ستاره، مبلغ 1.018.944.000 تومان به صورت مجزا و فقط یکبار پرداخت می گردد.


ضمن اینکه پورسانت مدیریتی برای رده ها و دریافت پورسانت ویژه مدیر ارشد دو ستاره به مبلغ یک میلیارد و هجده میلیون و نهصد و چهل و چهار هزار تومان این انگیزه را در افراد سازمان ایجاد میکند که حداقل شش عامل فروش فعال در سطح اول سازمان خود داشته باشند.





 


نحوه ی دریافت پورسانت ها:


پورسانت پلن پلکانی: در آخر هر هفته امتیاز محصولات فروخته شده توسط شما و سازمان فروشتان محاسبه گردیده و پورسانتها هر هفته روزهای یکشنبه بصورت خودکار به حساب بانک ملت شما واریز خواهد شد.


توجه: نرم افزار محاسبه کننده ی پورسانت ها در شرکت بازاریابی شبکه ای پنبه ریز 100% مورد تائید حسابرسان کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت،معدن و تجارت (وزارت بازرگانی سابق) بوده و این کمیته بر کلیه امور مالی و نحوه محاسبه و پرداخت پورسانت بازاریابان شبکه ای نظارت کامل دارد.


کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای متشکل از نمایندگان وزارت بازرگانی،وزارت اطلاعات،دادستانی کل کشور و نیروی انتظامی می باشد.


جهت کسب اطلاع بیشتر در باره کمیته نظارت به این سایت مراجعه فرمائید.


پورسانت ماهیانه (رنکینگ): در پایان هر ماه امتیاز فروش محصولات سازمان فروش شما در طی همان ماه محاسبه و رده شما مشخص می گردد و پاداش متناسب با رده ی کسب شده به حساب بانک ملت شما واریز می گردد.



با توجه به اینکه شرکت پنیه ریز بیش از 27 سال پورسانت کلیه نمایندگان فروش و بازاریابان خود را در سرتاسر ایران و کشورهای منطقه پرداخت نموده است بازاریابان شبکه ای این شرکت نیز میتوانند با خاطری آسوده به فعالیت بپردازند و این باور را داشته باشند که همیشه میتوانند ازپورسانت و پاداش های پلن درآمد زایی شرکت بهره مند باشند .






بخش دوم (ثبت نام)






مراحل ثبت نام به شرح زیر می باشد:


1 – ثبت نام در سایت شرکت و تکمیل فرم.


توجه: هر فرد برای ثبت نام (برای خرید و بازاریابی) نیاز به کد معرف دارد.


برای دریافت کد با شماره 09399970493 تماس بگیرید.


توجه: مرحله اول ثبت نام برای مشتری است.یعنی فردی که قصد بازاریابی ندارد و فقط از محصولات شرکت بدلیل تخفیف 10 درصدی و ارسال رایگان خریداری می کند.


2 – در خواست نمایندگی فروش.


برای بازاریابی در شرکت پنبه ریز باید از شرکت درخواست نمایندگی کنید.بعد از ثبت نام در مرحله اول وارد حساب کاربری خود شده و بر روی دکمه درخواست نمایندگی کلیک کنید.


از زمانی که شما درخواست نمایندگی کرده باشید می توانید با شناسه خود اقدام به فروش و معرفی زیرشاخه کنید.


موارد مورد نیاز برای درخواست نمایندگی:


1 - تصویر مدرک شناسائی


2 - شماره حساب بانک ملت.


تذکر: برای درخواست نمایندگی در مرحله دوم ،شما باید یک حساب بانکی به نام خودتان در بانک ملت داشته باشید.


تذکر: قبل از  درخواست نمایندگی از کارت ملی خود اسکن تهیه کنید.


3 – خرید محصول ،که استراتژی خرید در تیم ما 200 امتیاز می باشد.


ابتدا وارد حساب کاربری خود شده و محصولات مورد نیاز خود را به مقدار 200 امتیاز انتخاب کرده سپس خریداری کنید.


توجه : برای خرید آنلاین شما به یک کارت بانک عضو شبکه شتاب و رمز دوم و کد CVV2  و تاریخ انقضای آن نیاز دارید.


نحوه پرداخت مبلغ خرید شما به این صورت است که زمانی که محصولات خود را انتخاب نمودید با کلیک بر روی گزینه پرداخت ، سامانه اینترنتی بانک ملت که طرف قرارداد با شرکت است باز خواهد شد و شما با داشتن هر کارت بانک عضو شبکه شتاب و با وارد کردن شماره کارت و کد CVV2 و تاریخ انقضاء کارت که روی کارت درج شده و همچنین وارد کردن رمز دوم (اینترنتی) کارت و کلیک کردن روی گزینه پرداخت، مبلغ خرید از حساب شما کسر و به حساب شرکت مروارید پنبه ریز نزد بانک ملت واریز خواهد شد و بلافاصله یک فاکتور خرید و یک شماره یا کد رهگیری نیز برای شما صادر میگردد که با داشتن این کد رهگیری پرداخت پول شما تضمین خواهد شد.


 


توجه : برای خرید بصورت پرداخت حضوری به بانک، پس از واریز وجه نقد به حساب شرکت پنبه ریز ،وارد حساب کاربری خود در سایت شرکت شده،شماره ی فیش پرداختی را در قسمت سفارشات وارد کرده و خرید خود را تائید کنید.


این قسمت فعال نشده است


 


4 – آموزش بازاریابی شبکه ای:


 در این مرحله معرف و حامی شما به شما روش های انجام اصولی کار را آموزش می دهد.


5 – ابزار کار:


کاتالوگ،بروشور،کارت ویزیت،جزوه آموزشی،پاورپوینت و .... در حساب کاربری هر نماینده وجود دارد.برای استفاده باید آنها را دانلود کنید.


علاوه بر ابزار کار بالا،گروه آموزشی تیم زندگی بهتر اقدام به تدوین و طراحی جزوات آموزشی ،کاتالوگ،ابزار آموزشی نظیر کلیپ های صوتی و تصویری،اسلاید،راه اندازی سایت آموزشی و .... کرده است که فقط به بازاریابان تیم ارائه خواهیم کرد.


توجه: هزینه ی این ابزار به عهده خود نمایندگان می باشد.


توجه: این ابزار فقط به کسانی که طبق استراتژی تیم عمل کنند و 200 امتیاز از محصولات شرکت برای خود خریداری کنند ارائه می گردد.


همین حالا به جمع ما بپیوندید



 










بخش سوم (ضمیمه)










 


"ضمیمه"


تعاریف (اصطلاحات)


بازاریابی چند سطحی (Multi-Level-Marketing): به نوعی برنامه فروش مستقیم گفته می شود که به توزیع کنندگان، هم به ازای فروش های انجام شده توسط خودشان کمیسیون می دهد و هم به ازای فروش های انجام شده توسط زیر مجموعه های او. در بازاریابی چند سطحی، توزیع کنندگان با حذف واسطه های معمول در تجارت سنتی، کالاها را با قیمتی رقابتی (نزدیک به قیمت بازار) به دست مصرف کنندگان می رسانند و در این میان سود انباشته شده از قِبَل حذف واسطه ها تحت قوانین و برنامه ی خاصی در قالب طرح بازپرداخت بین توزیع کنندگان تقسیم می شود.


شرکت (Company): شرکت پنبه ریز در سال 1363 با هدف ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه اقدام به تولید انواع محصولات بهداشتی، سلولزی و غذایی نمود و با بیش از ربع قرن سابقه توانست با ارائه محصولات خود در سراسر کشور و با ایجاد کارخانه های متعدد  (24 کارخانه)جزء اولین تولیدکنندگان محصولات بهداشتی و غذایی در کشور باشد.


شرکت پنبه ریز در سال 1388 با هدف ترویج فرهنگ تجارت الکترونیک، شرکت خرید اینترنتی پنبه ریز را تاسیس و سیستم فروش مستقیم از طریق سایت اینترنتی به مصرف کنندگان را راه اندازی نمود.


این شرکت در سال 1390 موفق به دریافت مجوز بازاریابی شبکه ای از دولت جمهوری اسلامی ایران گردید.


شرکت خرید اینترنتی مروارید پنبه ریز(با مسئولیت محدود) با شمارة ثبت 352306 مورخ 24/04/88 و شماره مجوز بازاریابی شبکه ای 578839/42 مورخ 03/07/90 .  جهت مشاهده تصویر مجوز اینجا کلیک کنید.


محصول (Product): منظور، کلیه محصولات ارائه شده توسط شرکت می‌باشد که توسط سایت www.panberes.ir جهت فروش عرضه می‌گردد.


مشخصات محصول : تمامی اطلاعات مربوط به محصولات (نوع، ابعاد، تعداد، تصاویر کامل، قیمت،امتیاز،تعداد جایزه و ...) به طور کامل و صحیح ، در داخل پایگاه اینترنتی شرکت درج شده است.


قیمت محصولات (Price) : کلیه محصولات با قیمت درج شده بر روی آن به علاوه ی تعدادی جایزه عرضه می شود.


امتیار فروش محصول (Point Value) : هر محصول دارای امتیاز خاص خود می باشد.


نکته: مبنای محاسبه امتیاز هر محصول، میزان پورسانتی است که شرکت برای فروش آن محصول پرداخت می نماید. ارزش ریالی هر امتیاز 1000 ریال است.


مدت زمان ارسال کالا: محصولات خریداری شده حداکثر  طی 7 روز کاری توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به دست مصرف کننده می رسد. 


نکته: ارسال محصولات بصورت رایگان می باشد.              


مشتری(Consumer): شخصی است که یک یا چند مورد از محصولات موجود در سایت شرکت www.panberes.ir را خریداری نموده و قصد هیچگونه فعالیت بازاریابی و فروش را فعلاً و یا قطعاً ندارد.


فرم ثبت نام مشتری: فرمی است که بر اساس اطلاعات حقیقی متقاضی جهت ثبت نام در پایگاه اینترنتی شرکت برای عملیات خرید تکمیل و با امضاء الکترونیکی متقاضی معتبر می باشد.


نماینده فروش: شخصی است که قصد فروش و بازاریابی و معرفی محصولات شرکت را داشته و از طریق فرم ثبت نام اقدام به تکمیل فرم و درخواست دریافت امتیاز نمایندگی فروش کرده و همچنین شرکت با این درخواست موافقت نموده باشد.


فرم ثبت نام همکاری(درخواست نمایندگی فروش): فرمی است که براساس اطلاعات حقیقی متقاضی جهت دریافت امتیاز نمایندگی فروش در پایگاه اینترنتی شرکت تکمیل و به همراه تصویر مدرک شناسایی معتبر برای شرکت ارسال و با امضاء الکترونیکی متقاضی معتبر می‌باشد.


نکته: تأیید الکترونیکی (امضاء دیجیتال) فرم مذکور از طرف نماینده فروش به منزله پذیرش قوانین و شرایط قرارداد شرکت می‌باشد.


معرف: هر فرد جهت ثبت نام برای عملیات خرید و یا دریافت حق امتیاز نمایندگی در سایت شرکت نیاز به یک معرف داشته که خود نیز قبلا ثبت نام کرده باشد.


شناسه کاربری: کد ملی هر شخص، شناسه کاربری وی تلقی می شود و شخص برای معرفی مشتری و بازاریاب در زیر مجموعه خود و همچنین ورود به دفتر کار مجازی خود از آن استفاده می‌کند.


دفترکار مجازی (Virtual Office): منظور محیطی است مجازی در پایگاه اینترنتی شرکت که نمایندگان فروش شرکت می‌توانند از طریق شناسه کاربری و رمز عبور اختصاصی خود به آن دست یابند و تمامی فعالیت‌های فروش ثبت شده خود را کنترل و مدیریت نمایند.


نکته: مالکیت کد شناسایی و دفترکار مجازی و کلیه مزایای مادی آن به صورت دایمی و تا مدت زمان فعالیت فروش در تملک آنان قرار خواهد گرفت مگر آن که به موجب نقض قوانین و مقررات این مالکیت از وی سلب شود.


گزارش درختواره(Genealogy report): گزارشی است که توسط شرکت صادر می شود و در آن جزئیات زیرمجموعه یا سازمان فروش نمایندگان فروش به تفصیل آمده است. این گزارش شامل اسامی افراد زیرمجموعه و سطح هر یک از آنها و حجم خرید و میزان امتیاز هر محصول و نوع محصول خریداری شده توسط زیر مجموعه ها می باشد.


سازمان فروش(Downline): هر فروشنده در صورت تمایل و به منظور افزایش حجم فروش می‌تواند هر شخص حقیقی دیگر را به عنوان مشتری یا نماینده فروش به شرکت معرفی نماید. اگر این اشخاص در هنگام ثبت‌نام کد نماینده فروش معرفی کننده را به عنوان کد شخص معرف خود به شرکت اعلام نمایند، شرکت مشتری و یا نماینده فروش را به عنوان اولین مشتری  یا بازاریاب برای آن نماینده فروش در نظر می‌گیرد. این نماینده فروش جدید به عنوان اولین مشتری (فروشنده اول )به رسمیت شناخته می‌شود و با روال فوق هر نماینده فروش می‌تواند تا بی نهایت مشتری یا نماینده فروش را به خود اختصاص دهد . نماینده فروش و یا مشتری  مستقیم هر نماینده سطح اول وی نامیده می‌شود. از آنجایی که روال فوق می‌تواند در مورد هر نماینده دیگر نیز تکرار گردد، با هر عملیات فروش به شرح فوق توسط هر یک از نمایندگان سطح اول، سطح دوم پدید می‌آید و این سطوح تکرار خواهد شد به نحوی که به صورت بالقوه تعداد مشتریان و نمایندگان در هر سطح می‌تواند تا بی‌نهایت بزرگتر از مشتریان و نمایندگان سطح قبلی باشد. تعداد این سطوح برای هر نماینده فروش به پانزده سطح محدود است. به عبارت دیگر سازمان فروش هر نماینده فروش تنها تا سطح پانزدهم نسبت به خود وی گسترش می‌یابد.


 حق‌الزحمه‌ها در طرح پلکانی:


 


محاسبه پورسانت ناشی از فروش مستقیم:


هر نماینده فروش به ازاء هر فروشی که مستقیما ناشی از معرفی محصولات شرکت توسط خودش باشد 50% از امتیاز آن محصول فروخته شده را به عنوان حق الزحمه دریافت می کند.


محاسبه پورسانت ناشی از فروش غیر مستقیم:


منظور از فروشهای غیر مستقیم، فروشهایی است که نه مستقیما توسط نماینده فروش بلکه توسط فروشندگان آنان انجام شده است می باشد. پس شرکت به هر نماینده فروش به ازای هر بار فروش غیر مستقیم کالاهای شرکت توسط هر یک از فروشندگان موجود در سازمان فروش خود بنا به سطحی که عملیات فروش در آن صورت گرفته پورسانت پرداخت می کند.


درآمد رسوبی یا پسمانده (residual income): یعنی بارها و بارها به خاطر تلاش واحدی مزد دریافت کردن. برای مثال، وقتی یک بازاریاب شبکه ای فرد جدیدی را وارد مجموعه اش می کند، از آن پس می تواند هر ماه به واسطه خریدها و فروش های انجام شده توسط آن فرد جدید پورسانت دریافت کند. بازاریابان شبکه ای همچنین می تواند از قِبَل مشتریان جزءشان درآمد پسمانده به دست بیاورند زیرا گرچه فقط یک بار محصولی را به مشتریان می فروشند، اما مشتریان هر ماه آن محصول را مجددا سفارش می دهند و با هر سفارش، نمایندگان فروش معرف درصدی از امتیاز آن محصول را دریافت خواهند کرد.


وارث: شرکت متعهد میگردد که در صورت فوت پیمانکار،کلیه حق و حقوق وی را به وارث قانونی وی، پرداخت نماید.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي