طراحی ایالت شناور مالدیو به‌گونه‌ای صورت گرفته که با حالت چرخشی و گردان خود در هر زاویه‌ای قرار می‌گیرد و غنچه‌های آن در طول شبانه‌روز شکفته شده و سپس به حالت ابتدایی خود بازمی‌گردند. این تغییر حالت با توجه به وضعیت آب و هوایی در منطقه اقیانوسی مالدیو کشور هند صورت می‌گیرد، به‌طوری که در برابر هر گونه شرایط نامساعد آب و هوایی و وزش بادهای سهمگین، مقاومت بالایی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

فاصله ساختمان مرکزی این ایالت که به صورت غنچه گل طراحی شده، حدود 5/1 متر از سطح آب‌های مالدیو فاصله دارد و باورقه چرخشی زیرین خود می‌تواند به‌راحتی در هر زاویه‌ای حرکت کرده و بچرخد.



این در حالی است که بیش از 400 هزار نفر می‌توانند بدون هیچ مشکلی در این ایالت شناور مالدیو ساکن شده و از امنیت شهری- منطقه‌ای بالایی نیز برخوردار شوند. همچنین شبکه‌های رنگین با طرح‌های مختلف دو بعدی و سه‌بعدی در بدنه خارجی ساختمان اصلی این ایالت نصب شده‌اند تا در صورت نیاز رنگین‌کمانی از رنگ‌ها را در سطح شناور شهر مالدیو به نمایش بگذارند.



جذب آب و گردش باد در اطراف اقیانوس مالدیو از دیگر قابلیت‌های بزرگ این ایالت شناور محسوب می‌شود که در پاکسازی و تهویه مناسب هوای داخلی آن بسیار مؤثر است.












منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز