کارگروه
آینه مالی
با سلام، اگر مایلید در تالیف، ترجمه، تهیه، تنظیم، ویرایش و آماده سازی مطالب مرتبط با امور مالی و اقتصادی با وب سایت آینه مالی همکاری کنید، از شما دعوت می شود تا با مطالعه اجمالی وب سایت آینه مالی مشخصاً زمینه علاقه مندی خود برای نوشتن و آماده سازی مطلب را شرح دهید.
 

آشنایی با بانک جهانی (The World Bank)

صفحه اصلی کارگروهها >> آینه مالی  >> آشنایی با بانک جهانی (The World Bank)
ayeneh finance

ayeneh finance

در کارگروه: آینه مالی
تعداد ارسالي: 13
12 سال پیش در تاریخ: شنبه, آذر 19, 1390 14:35

این بانک که در سال 1944  جهت کمک به اروپا برای بازسازی ویرانی های جنگ جهانی دوم تاسیس گردید، نام اصلی آن  بانک بین‌المللی بازسازی و توسعه (IBRD; The International Bank for Reconstruction and Development) می باشد. البته بانک جهانی از دو سازمان یکی IBRD  و دیگری سازمان بین‌المللی توسعه (IDA; International Development Association) تشکیل شده است و این دو سازمان بخشی از سازمانی بزرگتر به نام گروه بانک جهانی (The World Bank Group) هستند. گروه بانک جهانی به جز دو سازمان فوق سه سازمان دیگر به نام های مجمع بین المللی مالی (IFC; International Finance Corporation)، آژانس تضمین سرمایه گذاری چندجانبه (MIGA; Multilateral Investment Guarantee Agency) و مرکز بین المللی حل و فصل مباحث سرمایه گذاری (ICSID; International Centre for Settlement of Investment Disputes) را شامل می شود.


این بانک با کشورهای فقیر و یا با درآمد متوسط همکاری می کند تا با کمک به رشد پایدار و همراه با توسعه اشتغال زمینه را برای از بین بردن فقر و حل مشکلات اقتصادی منطقه ای و جهانی آماده سازد. این بانک 187 عضو دارد و ساختار آن همانند یک شرکت است و اعضای آن می توانند نسبت به خرید سهام آن و ارتقای حق رای خود اقدام کنند. به طور مشخص اهداف بانک جهانی به شرح زیر می باشند:




  • حمایت از توسعه انسانی و اجتماعی که بانک های تجاری از پرداخت وام به آن ها خودداری می کنند.




  • تقویت توان مالی کشورهای مقروض با فراهم نمودن حمایت های مالی در مواقع بحرانی، بخصوص هنگامی که مردم فقیر این کشورها بیشترین نیاز رادارند.




  • استفاده ابزاری از وام های بانکی برای اشاعه سیاست ها و مقررات کلیدی و ایجاد اصلاحات زیربنایی.




  • ایجاد شرایط مساعد برای شکل گیری و توسعه ثروت خصوصی.




  • فراهم نمودن حمایت مالی (به شکل گرانت هایی که از محل درآمدهای بانک تهیه می شوند) برای مقاصدی که به نفع مردم فقیر تمام کشورهای دنیا می باشد.




ادامه را در آینه مالی  www.ayenehfinance.com بخوانید.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي