Workflow

کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: Rational Unified Process (RUP)
تعداد ارسالي: -2
19 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, اسفند 17, 1384 3:4

مجموعه فعالیتهایی که ما انجام می‌دهیم تا به یک هدف تجاری کاری برسیم. RUP به این Workflowها وابسته است و در هر مرحله نقش موثری را دارند.
چهار فاز آغازین ، تعیین ، ساخت و انتقال است که هر فاز ممکن است از چندین تکرار تشکیل شده باشد. در ادامه به اهم اهداف فازها به صورت خلاصه می پردازیم .
فاز آغازین :

اهداف اساسی این فاز عبارتند از :

- مشخص نمودن محدوده ی نرم افزار پروژه

- مشخص نمودن موارد قابل کاربرد و سناریوهای بسیار مهم

- پیشنهاد یک معماری کاندید برای موارد قابل کاربرد معرفی شده

- تخمین هزینه کلی و زمان پروژه

- تعیین ریسکهای بالقوه

- فراهم نمودن محیط و شرایط برای پشتیبانی پروژه

- مشخص نمودن محیط توسعه و تولید با توجه به الگوها.

فاز تعیین :

اهداف اساسی این فاز عبارتند از :

- اطمینان حاصل نمودن از اینکه معماری ، خواسته ها و تصمیمات به اندازه کافی پایدار شده اند

- مشخص نمودن ریسکهایی که از نظر معماری مهم اند.

- ایجاد یک معماری پایدار از سناریوهای اساسی و مهم

- ایجاد یک نمونه ی اولیه ثابل تکمیل شدن

- بیان اینکه معماری پیشنهاد شده خواسته های سیستم را با هزینه و زمان معقول پشتیبانی می کند

- فراهم نمودن محیط برای پشتیبانی توسعه

- تعیین الگوهای موجود و الگوهایی که باید تهیه شوند در CCB (Change Conrol Board)

فاز ساخت :

اهداف اساسی این فاز عبارتند از :

- به حداقل رساندن هزینه های ایجاد با بهبود بخشیدن منابع و جلوگیری از دوباره کاری با بهرمندی از الگوها

- بدست آوردن کیفیت کافی از طریق بهبود مستمر

·رسیدن به نسخه های مفید ( آلفا ، بتا و دیگر نسخه های آزمون )

- تکمیل تحلیل ، طراحی ، پیاده سازی و آزمون همه ی وظیفه مندیهای خواسته شده با توجه به الگوها

- ایجاد یک محصول کامل با روش تکرار و افزایش و بهبود

- تصمیم گیری آنکه آیا نرم افزار ، سایتها ، کاربران برای تحویل محصول آماده هستند

- دستیابی به درجات بالای کار کردن بصورت گرئهی و موازی

فاز انتقال:

اهداف اساسی این فاز عبارتند از :

- آزمون بتا

- انجام عملیات موازی در مقایسه با سیستم قدیمی با توجه به ضد الگوهای مربوط به استقرار سیستمهای جدید

- تبدیل پایگاه داده های عملیاتی

- آموزش کاربران و مسئولان مراقبت و نگهداری

- بازاریابی با توجه به الگوها و چارچوبهای بازاریابی

- هماهنگ کردن فعالیتهائی مانند اصلاح عیبها، افزودنها بخاطر عملکرد و قابلیت استفاده ی بالاتر

- ارزیابی آنچه مستقر شده در مقایسه با آنچه در چشم انداز مستند شده است.

- تعلیم کاربران به حدی که خود بتوانند سیستم را پشتیبانی کنند

- کسب تایید و رضایت افراد ذینفع پروژه.

حذف ارسالي ويرايش ارسالي