خصوصیتهای RUP

کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: Rational Unified Process (RUP)
تعداد ارسالي: -2
18 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, اسفند 17, 1384 2:58

1- مبتنی بر موارد قابل کاربرد

مدل موار قابل کاربرد بعنوان نمونه ای از مدل خواسته ها ، علاوه بر آنکه کل وظیفه مندی سیستم را شرح میدهد ، اساس فعالیتهای بعدی یعنی طراحی ، پیاده سازی و آزمون را نیز ایجاد میکند. بهمجموعه ای از فعالیتهای قابل انجام که یک سیستم انجام میدهد تا یک نتیجه ی قابل مشاهده به یک کاربر یا یک سیستم خارجی بدهد ، مورد قابل کاربرد می گوییم این موارد قابل کاربرد، قابلیت استفاده و کاربرد مجدد و بهرمندی از سرویسها در سیستمهای همگون را افزایش میدهد. ممکن است در این توالی فعالیتها ، دگرگونیهائی نیز وجود داشته باشد. کاربر یا سیستم خارجی را عامل می نامیم . مدل مورد قابل کاربرد شامل عاملهای ، موارد قابل کاربرد و ارتباطات بین آنهاست . این مدل همچنین شرح میدهد که سیستم برای کاربران خود تحت شرایط متفاوت چه عملکردهایی می تواند داشته باشد.

2- مبتنی بر معماری

معماری نرم افزار همانند معماری ساختمان است . معماری در حوزه ای بر بهره مندی از تلفیق علم ، هنر و تجربه ، تکیه دارد. معماری نرم افزار مطابق نظر آقای Kruchen در معماری 4+1 از دیدگاههای مختلف شامل دیدگاه مورد قابل کاربرد ، دیدگاه منطقی ، دیدگاه فرآیندها ، دیدگاه استقرار و دیدگاه پیاده سازی تشکیل شده است .

3- تکرار شونده و افزایشی

تکرار یعنی یکبار انجام دادن همه نظامهای یک فرآیند توسعه . یک پروژه را به چندین پروژه کوچک ( مینی پروژه ) تقسیم نموده و در هر تکرار یکی از مینی پروژه ها را تولید می کنیمو همانگونه که در شکل زیر دیده میشود . RUP از دو بعد قابل بررسی می باشد: فازها و نظامها ( جریانهای کاری )

حذف ارسالي ويرايش ارسالي