لباس های ضد آب پیشرفته

صفحه اصلی کارگروهها >> barin textile  >> لباس های ضد آب پیشرفته
هه تاو کردستانی

هه تاو کردستانی

در کارگروه: barin textile
تعداد ارسالي: 3
13 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, مهر 13, 1390 18:19























































گورمکس در حال ایجاد یک تحول برای لباس های نسل آینده است. برخی از آنها می توانند آب را در هر دمایی از خود دفع کنند و برخی دیگر قادر هستند که حتی اشعه های مضر ماورا بنفش را نیز علاوه بر رطوبت و آب از خود دور نگه داشته و به عبارت دیگر راه ورود آنها را مسدود کنند.



چندی پیش ما شنیدیم که روش جدید ضد آبی کشف شده است که آن شی خاص را در برابر آب و مایعات داغ علاوه بر مایعات سرد محافظت می کند.به گزارش هیتنا و به نقل از پاپ ساینس،این روش خود می تواند یک دستیابی بزرگ برای افراد دست و پا چلفتی ای محسوب گردد که گاها چای یا قهوه خود را در سراسر کت و شلوار خود سرازیر می کنند. این متد که توسط شیمیدانان دانشگاه مینی سوتا طراحی شده از یک نانو لوله ی کربنی،تفلون و پارچه ی نخی تشکیل شده است که می تواند آب داغ را تا دمای 167 فارنهایت از خود دفع کند.

اما این ماه محققان چینی رسما اعلام کردند که یک ترکیب آب گریز یا آب مسدود را طراحی کرده اند که علاوه بر همه ی مزایای قبلی می تواند حدود یک درصد از اشعه ی ماورا بنفش را نیز از خود دفع کند. این ترکیب از همان جنس اشاره شده به علاوه ی اکسید روی و اکسید کریستال ساخته شده است. لایه ی سیلکای بالای آن نیز باعث ایجاد یک پوشش قوی ضد آب می شود.

در حالی که تولید انبوه این دسته از مواد هنوز از ما دور است-اما نسل کنونی کت های بارانی نیز پر از فناوری شگفت انگیز است. شرکت پلارتک جدیدا یک ژاکت ضد آب باران به نام نوشل را طراحی کرده است که باعث می شود هوای مرطوب ( عرق ) به بیرون رانده شوند و اجازه ی داخل شدن آب باران و برف را نیز نمی دهد و این گونه سبب راحتی و حفاظت کاربر خود می گردد.


 


حذف ارسالي ويرايش ارسالي