ساختار RUP

کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: Rational Unified Process (RUP)
تعداد ارسالي: -2
18 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, اسفند 17, 1384 2:55

ساختار RUP پیرامون چند منطق ساده و مرتبط به هم سازمان‌دهی شده است:
- RUP نقشهایی را تعریف می‌کند که باید در پروسه وجود داشته باشد و بر مبنای آن، صلاحیتها، تخصصها و مسئولیتهای افرادی که باید پیشرفت پروژه را محقق سازند، مشخص می‌شود.
- RUP کارهایی را که هر یک از افراد باید در عمل انجام دهند، به طور گام به گام تشریح می‌کند.
- این عملیات با استفاده از ابزارهایی واقعی مانند مدل‌ها، کدها، اسناد و گزارشها اداره می‌شوند.
- در RUP به وفور با راهنماییهای مربوط به نقش‌هایی که افراد باید به عهده بگیرند، فعالیتهایی که باید انجام شوند و مصنوعات مورد نیاز برخورد خواهید نمود که در قالب خطوط راهنما، الگوها، مثالها و معلمهای ابزاری ارائه می‌شوند که چگونگی به وقوع پیوستن دسته‌ای از فعالیتها توسط یک ابزار بخصوص را شرح می‌دهند.
- تمامی این المانهای توصیف پروسه در قالب منظومه‌هایی سازماندهی شده‌اند.

RUP مقدماتی نه منظومه، بیش از چهل نقش و صد محصول را تعریف می‌کند و حاوی بیش از هزار صفحه راهنما است. همچنین می‌توانید به پروسه‌های الحاقی متعددی که وظایف و مندرجات بیشتری را به RUP اضافه می‌کند، دسترسی پیدا کنید. برخی از منتقدین RUP آنرا پروسه‌ای بسیار سنگین تصور نموده و آنرا به کرگدنی تشبیه می‌کنند که توان انجام تعداد نامحدودی عمل غیر معمول را برای شما فراهم می‌آورد؛ با این وجود نگاه ما به RUP همانند لوح باشکوهی از معارف است که می‌توانید آنچه را که نیاز دارید، از داخل آن برگزینید.

اجازه بدهید مقایسه‌ای انجام دهیم. اگر فرهنگ لغات مناسبی از 800 لغت را انتخاب کرده باشید، می‌توانید در خیلی از نقاط دنیا و در بسیاری شرایط، گلیم خود را از آب بکشید؛ ولی با انتخاب فرهنگ لغات حجیمی چون Webster ، اولاً هیچ‌کس شما را مجبور به استفاده از لغاتی که در فرهنگ لغات وجود دارد نمی‌کند، ثانیاً می‌توانید سطح ناطقه خود را برای انطباق با وضعیتهای مختلف ارتقا بخشید و ثالثاً می‌توانید فرهنگ لغات خود را بهبود بخشید. فرهنگ لغت800 لغتی باید فقط زیرمجموعه‌ای از یک فرهنگ لغات باشد.

حذف ارسالي ويرايش ارسالي