توسعه تکراری نرم‌افزار

صفحه اصلی کارگروهها >> Rational Unified Process (RUP)  >> توسعه تکراری نرم‌افزار
کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: Rational Unified Process (RUP)
تعداد ارسالي: -2
18 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, اسفند 17, 1384 2:54

در سیستمهای پیچیده امروزی انجام مراحل تعیین تمام مسأله، طراحی تمام راه‌حل و ساخت تمام نرم‌افزا و در انتها تست کامل آن به صورت متوالی ممکن نیست. در اینجا نیاز به فرآیندی مکرر است که اجازه فهم افزایشی مسأله به همراه پیرایش آن و تکامل راه‌حل مؤثر را در طول چندین تکرار بدهد.RUP از روش، تکرار استفاده می‌:ند که اجزاء با ریسک بالا در هر مرحله از چرخه حیات مشخص می‌کند، و این باعث کاهش ریسک می‌شود. فرآیند تکراری مقابله با ریسک را با نمایش پیشرفت فرآیند و نسخه‌های اجرایی که امکان درگیری و بازخورد از کاربران، فراهم می‌کند. همچنین فرآیند تکراری قابلیت انجام تغییرات تاکتیکی در نیازها، قابلیتها و برنامه‌ها را سبب می‌شود.

مدیریت نیازها:

فرآیند RUP طریقة استخراج، سازماندهی و مستند کردن عملکرد و شرایط مورد نیاز دنبال کردن و مستند کردن موازنه‌ها و تصمیم‌گیری و مبادله آسان نیازهای کاری را بیان می‌کند. همچنین اثبات شده است که ورش نمادی که در آن مورد کاربرد وسناریوها مدل می‌شوند، راهی مناسب برای گرفتن نیازهای کار کردی و اطمینان از تأمین نیازهای کاربران توسط نهایی، می‌باشد. مزیت دیگر آن ایجاد رشته‌هایی منسجم و قابل ردیابی درون سیستم در حال توسعه و تحویل شده می‌باشد.

استفاده از معماری مبتنی بر مؤلفه:
مؤلفه‌ها، ماژولها یا زیر سیستمهای هستند که کارکردهای مشخصی دارند. RUP روشی سیستماتیک برای تعریف معماری با استفاده از مؤلفه‌های جدید و موجود ایجاد می‌کند که توسط یک معماری خوش ساخت، که می‌تواند بصورت ad hoc و یا در یک چارچوب مؤلفه‌ای مانندCORBA و COM سر هم شوند، ایجاد می‌کند.

مدل کردن تصویری نرم‌افزار:
این فرآیند چگونگی مدل کردن بصری نرم‌افزار به منظور ساختار و رفتار معماری و مؤلفه‌ها را نشان می‌دهد. این روش امکان پنهان کردن جزئیات و نوشتن کد توسط سنگ‌بناهای گرافیکی را فراهم می‌نماید.
بازبینی کیفیت نرم‌افزار:
دو عامل مهم و مشترکی که امروزه سبب عدم پذیرش نرم‌افزارها می‌شوند، قابلیت اطمینان پایین و کارآیی ضعیف می‌باشد. فرآیندRUP در ایجاد برنامه‌ریزی،طراحی ، پیاده سازی و ارزیابی آزمایشهایی که بر جنبه‌های مختلف نرم‌افزار نظارت داشته باشند، کمک مؤثری می‌باشد.

حذف ارسالي ويرايش ارسالي