کارگروه
برنامه نویسی وب با PHP
انجمن برنامه نوسی با PHP هم در سایت نوفا راه اندازی شد. در این انجمن می توانید در مورد CMS های تحت PHP اطلاعاتی کسب نمائید و همچنین PHP یاد بگرید و یا یاد بدهید.
 

phpNuke چیست؟

رضا علیمددی

رضا علیمددی

در کارگروه: برنامه نویسی وب با PHP
تعداد ارسالي: 69
17 سال پیش در تاریخ: شنبه, مرداد 06, 1386 12:33

phpNuke چیست؟

phpNuke یک Web Portal سیستم هست. که به شما اجازه میدهد سایتی کاملا دینامیک داشته باشید. phpNuke یک سیستم کاملا انعطاف پذیر و قابل Customize کردن می باشد. این سیستم از یک هسته اصلی و تعدادی موژول اصلی که دور هسته قرار گرفته اند تشکیل شده. این سیستم حاصل سال های مدیریت سایت Linux Preview می باشد. Nuke (اول اسمش uke بوده)در ابتدا در زبان Perl نوشته شده است.
اما این سیستم نیاز به موژول های بسیاری داشته و هنگام کارکردن از CPU خیلی کار میکشیده :-). پس از یک مدت این سیستم رو آوردند زیر زبان PHP و بازنویسی کردن و PHP-Nuke به دنیا اومد :-). در حال حاظر phpNuke یک سیستم می باشد که در زبان های گوناگون وجود دارد و در سراسر دنیا از آن استفاده می شود. این سیستم، سیستمی می باشد که از بسیاری موژول که براحتی می توان آنرا فعال یا غیر فعال کرد نوشته شده. همچنان هرروز بر تعداد این موژول ها افزوده می شود. یکی از محسنات این سیستم، ساختار منطقی آن می باشد. از این ساختار می توان برای پیشبرد و تکمیل این برنامه استفاده کرد و به راحتی برای آن موژول های اضافه نوشت و به کارایی phpNuke افزود.

phpBB فارسی چیست؟
بدلیل اینکه بسیاری از کاربران ایرانی و فارسی زبان از این انجمن استفاده می کنند و متاسفانه چون این زبان برای phpBB تعریف نشده است، من بر آن شدم که این انجمن را فارسی کنم تا یک سری امکانات فارسی از جمله تایپ فارسی، تاریخهای فارسی و ... در آن قابل روئیت باشد. شما در phpBB‌فارسی دیگر هیچ قسمتی را به زبانی غیر از زبان شیرین فارسی نخواهید دید (البته در پروژه نهایی) و تمام قسمتهای آن به فارسی تبدیل شده اند از جمله پیغامها ، نحوه نمایش پیغامها ، پرسش و پاسخ ، کنترل پنل مدیریت انجمنها و ... که باعث راحتی کار برای کاربران گرامی میشود. توجه داشته باشید phpBBفارسی بصورت کاملا رایگان بوده و در دسترس همگان قرار می گیرد و هرگونه استفاده تجاری از ممنوع است.

phpBB Port چیست؟
حتما خیلی جاها کلمه phpBB Port را دیده ایو اما متوجه منظور آن نشده اید! phpBB Port همان انجمنها phpBB است که در بالا توضیح داده شد ولی با این تفاوت که در آن یک سری تغییرات اعمال شده است که میتوان از آن در برنامه phpNuke به راحتی استفاده کرد . یعنی اگر شما phpBB‌ را بر روی phpNuke نصب کنید نمیتوانید از آن استفاده کنید چون به مشکل بر خواهد خورد. همچنین از phpBB Port هم به تنهایی نمیتوانید استفاده کنید چون آنرا بر حسب phpNuke تغییر داده اند و حتما باید روی phpNuke نصب شود تا بتوان با آن کار کرد.


این نکته را در اینجا یاد آور میشوم که phpBB توسط سایت مجید آنلاین و phpNuke توسط سایت farsinuke به زبان فارسی برگردانده شده است و بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است...

سایت اصلی ومرجع اصلی phpBB :
www.phpBB.com

سایت اصلی و مرجع اصلی phpNuke :
www.phpnuke.org

- سایتی برای دریافت انواع عکس و تمپلیت برای phpBB :
http://www.forumimages.com/
http://www.pixdesign.ch/en/

- سایتهای مربوط به phpNuke :
سایتی برای دریافت ماژولها و تمپلیتهای مختلف :
http://www.nukemods.com
http://www.nukecops.com/
http://www.phpnukefiles.com/
http://www.disipal.net/
http://www.nukescripts.net/
http://www.portedmods.com/


این آدرسهایی که در بالا گفتم به این معنا نیست که فقط در اینها میتوانید چیز های مورد نظر خود را پیدا کنید. بلکه سایتهای پشتیبانی

کننده بسیار زیادی وجود دارد که من بعضی از آنها را نوشتم... کسانی هم که آدرسهای مفیدی دارند به همین نامه ریپلای کنند تا کاربران بتوانند از این آدرسها استفاده کنند.

برای دریافت phpBB‌ بر روی لینک زیر کلیک کنید:
http://www.majidonline.com/modules.p...p=getit&lid=43

برای دریافت phpBB فارسی (زبان فارسی) بر روی لینک زیر کلیک کنید:
http://www.majidonline.com/modules.p...p=getit&lid=26

برای دریافت استایل فارسی subSilver بر روی لینک زیر کلیک کنید:
http://www.majidonline.com/modules.p...p=getit&lid=27

(توجه داشته باشید که برای اینکه بخواهید از phpBB‌فارسی استفاده کنید باید زبان و استایل فارسی را بر روی phpBB خود نصب کنید)

طریقه نصب phpBB و فارسی سازی آن :
http://www.majidonline.com/modules.p...p=getit&lid=30

برای دریافت phpBB Port بر روی لینک زیر کلیک کنید:
http://www.majidonline.com/modules.p...p=getit&lid=42

برای دریافت فارسی ساز phpBB Port بر روری لینک زیر کلیک کنید:
http://www.majidonline.com/modules.p...p=getit&lid=41

برای دریافت phpNuke فارسی بر روی لینک زیر کلیک کنید: (نیاز به عضویت در سایت farsinuke دارد)
http://farsinuke.com/modules.php?nam...p=getit&lid=22


برگرفته از سایت www.farsinuke.com


حذف ارسالي ويرايش ارسالي