سیستم مدیریت انرژی چیست ؟

صفحه اصلی کارگروهها >> مهندسی مشاوره کیفیت و انرژی  >> سیستم مدیریت انرژی چیست ؟
اسماعیل علیزاده

اسماعیل علیزاده

در کارگروه: مهندسی مشاوره کیفیت و انرژی
تعداد ارسالي: 1
تائید شده توسط:
اسماعیل علیزاده
13 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, مرداد 03, 1390 2:17


مقدمه :


استاندارد  EN16001:2009  سیستم مدیریت انرژی الزامات و راهنمایی پیاده سازی و استقرار) در تاریخ اول جولای سال 2009میلادی مصادف با 10 تیرماه 1388 منتشر گردیده است که در جهت کاهش مصرف انرژی و مدیریت انرژی فرایندهای سازمان کمک شایانی می کند.
این استاندارد الزاماتی را برای یک سیستم مدیریت انرژی مشخص می نماید که می تواند یک سازمان را قادر به توسعه و پیاده سازی خط مشی و اهداف پیرامون نیازمندی ها و الزامات قانونی در مورد جنبه های انرژی نماید.


این استاندارد می تواند در تمامی سازمانها با هر نوع فعالیت و هر اندازه و ابعاد پیاده سازی شود.



این استاندارد سازمانها و شرکتها را با یک چارچوب یکسان در جهت استقرار سیستم و فرآیندهای مورد نیاز برای بهبود اثربخشی انرژی هدایت می کند و کمک موثری درجهت صرفه جویی اقتصادی و کاهش گازهای گلخانه ای با استفاده از مدیریت سیستمی انرژی می نماید.


سیستم مدیریت انرژی در هر سازمانی که خواهان مدیریت انرژی خود و بهبود عملکرد آن از طریق استقرار، پیاده سازی، نگهداری و بهبود یک سیستم مدیریت انرژی به صورت سیستماتیک باشد ، قابل اجراست


با استقرار EN ISO16001 سازمانها می توانند الزامات بهبود عملکرد انرژی خود را از طریق دریافت گواهینامه سیستم مدیریت انرژی اثبات نمایند.
این استاندارد می تواند هم به صورت جداگانه و هم به صورت یکپارچه با سایر سیستم های مدیریتی مستقر گردد زیر ساختارهای مورد نیاز این استاندارد همانند زیرساختهای مورد نیاز سیستم مدیریت زیست محیطی می باشد.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي