محیط 2000 SQL Server

it innovators

it innovators

در کارگروه: طراحی و برنامه نویسی SQL Server
تعداد ارسالي: 19
18 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, اسفند 16, 1384 9:13

محیط 2000 SQL Server
2000 SQL Server برای پشتیبانی حجم بالای، پایگاه داده مأموریت بحرانی در تعدادی از بخشهای برنامه های کاربردی مختلف شامل عملیات گردش کار Online (OLTP) ، انبارداری داده ها و تجارت الکترونیکی می باشد. برای پشتیبانی این وظایف، SQL Server تعدادی از ابزارها که شامل تواناییهای اعلام دستورات از قبیل bcp.exe که داده ها را بین SQL Server و یک فایل سیستم عملیاتی کپی می کند و Enterprise Manager یک ابزار گرافیکی فوق مدرن برای اداره پایگاه داده های چندگانه و خود SQL Server می باشد. بیشتر درسهای این کتاب از ابزارهای گرافیکی که به وسیله Manager Enterprise فراهم می شود استفاده می کند. شما در این درس در مورد اصول کار این محیط می آموزید.

شناخت Manager Enterprise
Enterprise Manager یک ابزار ابتدایی است که برای کنترل 2000 SQL Server به کار می رود. با استفاده کردن از رابط گرافیکی Manager Enterprise شما می توانید:
- گروههای نمونه ای SQL Server را تعریف کرده و Severهای فردی را در داخل یک گروه ثبت نمائید. همه گزینه های SQL Server را برای هر Severثبت شده قالب بندی می کند.
- همه پایگاههای داده ای، شئی ها، Login ها، کاربرها و اجازات دسترسی در هر Server ثبت شده را ایجاد و کنترل می کند.
- همه وظایف اجرایی SQL Server را روی هر Severثبت شده تعریف و اجرا می کند.
- محتویات جداول را نمایش داده و نماها از طراح Query استفاده می کنند.
حالتهای SQL ، Batch و Script ها را به طور محاوره ای با درخواست از Query Analyzer طراحی و تست می کنیم.

میز مدیریت مایکروسافت
ویندوز مایکروسافت شامل یک کارایی به نام Console (MMC) Microsoft Managerمی باشد که یک صفحه گسترده برای کنترل برنامه های کاربردی Server فراهم می آورد. مجموعه از ابزارهای MMC که شما برای مدیریت یک Server ویژه استفاده می کنید. یک Console نامیده می شود. بیشترین نوع رایجConsole Server یک Snap-inمی باشد و Enterprise Manager Snap-in می باشد که شما برای کنترل 2000 SQL Server استفاده می کنید. برای اطلاعات بیشتر در MMC شما می توانیدHelp ویندوز را به وسیله کلیک کردن دکمه Startبررسی کنید. Helpرا انتخاب و سپس در زبانه Search ، Microsoft Manager Console را وارد می کنیم.

شروع کردن Manager Enterprise
شما باید Manager Enterpriseرا قبل از اینکه شما بتوانید وظایف اجرایی را برای اجرا آغاز کنید شروع کنید. Manager Enterprise شروع به کار کرده و مانند دیگر برنامه های ویندوز کنترل می شود.

شروع کردنEnterprise Manager
1- در نوار وظیفه ویندوز مایکروسافت دکمه Start را کلیک می کنیم.
2- روی برنامه ها رفته، و سپس به پوشه SQL Server می رویم. آیکون های پوشه SQL Server در یک لیست ظاهر می گردد.
3- آیکون برنامه Enterprise Manager را کلیک می کنیم. پنجره Enterprise Manager ظاهر می شود. همان طوری که در شکل 1.1 نشان داده شده است.

Enterprise Manager ابزارهایی که شما نیاز به کنترل SQL Server دارید فراهم می آورد و پایگاههای داده را ایجاد و نگهداری می کند. پنجره Manager Enterprise به دو قاب تقسیم می گردد. درخت Console در سمت چپ و جزئیات قاب در سمت راست واقع می باشد. آیتمها در درخت Console در یک سلسله مراتب مرتب می گردند. مانند لیست پوشه ها در Window Explorer شما می توانید زیر آیتمها را با یک سلسله مراتب به وسیله کلیک کردن آیکون Expandبسط دهید یا آن را به وسیله کلیک کردن آیکون Collapse پراکنده سازید.
مهم: احتمالاً شئی های نشان داده شده در درخت Console زمانی که شما Manager Enterpriseرا شروع می کنید به طور دقیق در این کتاب مطابقت ندارند. برای مثال، نام Server من BUNNYمی باشد، برای شما چیز دیگری نامیده خواهد شد. در مورد آن نگران نباشید، آن فقط به این معنا است که مدیر سیستم تان، SQL Server را کمی متفاوت قالب بندی کرده است.

برید حال کنید

حذف ارسالي ويرايش ارسالي