کارگروه
کودکان و مسائل مهم مربوط به برخورد با آنها
در این کارگروه به دنبال راه کارهای جدید حول محور کودکان و نحوه برخورد با آنها و انتقال اطلاعات هستم.از همه دعوت میشود مطالب مفید رو برای استفاده عموم درج نمایند.متشکرم
 

گریه نوزاد دلبندتان برای چیست؟

مهدی مقصودی
13 سال پیش در تاریخ: شنبه, تير 25, 1390 13:57

گریه نوزاد می‌تواند برای والدین خسته‌کننده و ترس‌آور باشد. وقتی قادر به آرام کردن نوزاد نیستید، فراموش می‌کنید که تمام نوزادان گریه می‌کنند. گریه راهی است که کودکان از طریق آن ارتباط برقرار می‌کنند. به طور متوسط، یک نوزاد روزی بین 2 تا 3 ساعت گریه می‌کند، نکته مهم این است که چرا نوزادان گریه می‌کنند و چگونه می‌توان آنها را آرام کرد؟ 



دلایل گریه کودکان

1- گرسنگی: گرسنگی شایع‌ترین دلیل برای گریه است. آیا بیش از یک ساعت از غذا خوردن نوزاد گذشته است؟ بیش از 2 ساعت می‌شود که به نوزاد خود غذا نداده‌اید؟ گرسنگی می‌تواند دلیلی برای گریه کردن باشد. نوزاد در روز بارها غذا می‌خورد، بویژه در هفته‌های اول پس از تولد.

2- پوشک خیس: پوشک‌های خیس آزاردهنده هستند. پوشک نوزاد را عوض کنید و ببینید چقدر در آرام کردن نوزاد موثر واقع می‌شود.

3- نوزاد شما را می‌خواهد: شاید نوزاد شما می‌خواهد بغلش کنید. تماس بدنی بخصوص در هفته‌های اول پس از تولد از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این با بغل کردن نوزاد هنگامی که گریه می‌کند، شما این پیام مهم را به نوزاد می‌دهید: من از تو مراقبت می‌کنم.

4- درد گاز معده: این درد پس از غذا خوردن بسیار متداول است. سعی کنید نوزادتان پس از خوردن شیر آروغ بزند. توصیه می‌کنیم اجازه دهید کودک علاوه بر آروغ بعد از غذا، طی خوردن شیر هم چند بار آروغ بزند.

5- بیش از حد گرم یا سرد بودن: نوزادان در صورتی که احساس گرما یا سرمای شدید کنند، گریه می‌کنند. همیشه به اندازه، لباس تن نوزادتان کنید.

6- کسالت: نوزاد شما اگر احساس خستگی کند، گریه می‌کند. سعی کنید با او بازی کنید، اسباب‌بازی‌هایش را تغییر دهید، برایش موسیقی بگذارید، برایش آواز بخوانید یا هر آنچه را فکر می‌کنید سبب رفع خستگی او می‌شود.

7- اضطراب: اگر شما مضطرب باشید، نوزادتان نیز مضطرب خواهد شد.راه‌حل این مشکل آسان است. مضطرب نباشید، هر چند نمی‌شود در جهان واقعی مضطرب نبود، اما سعی کنید اضطراب خود را به نوزاد منتقل نکنید. 

8- محیط پرسر و صدا: نمونه عینی محیط‌های پر سر و صدا،جمع‌های خانوادگی است. جایی که همه می‌خواهند با نوزاد صحبت کنند و همه با هم صحبت می‌کنند، باعث اذیت نوزاد می‌شود و او را به گریه وامی‌دارد.

8 دلیل فوق‌الذکر اغلب منجر به تولید 8 نوع گریه مختلف می‌شود. اگر تلاش کنید این تفاوت‌ها را یاد بگیرید، زندگی شما بسیار راحت‌تر خواهد شد. روش‌های دیگری نیز برای آرام کردن نوزاد وجود دارد. نوزاد را ماساژ دهید، او را در آغوش بگیرید، به حمام ببرید، تکان دهید، برایش موسیقی آرام بگذارید و اجازه دهید به صدای تلویزیون گوش دهد.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي