ایمپلنت دندانی چیست

shirin fardi

shirin fardi

در کارگروه: بازارکار مهندسی پزشکی
تعداد ارسالي: 2
13 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, تير 19, 1390 2:29


 ایمپلنت های دندانی ( کاشت دندان)


 


 


تاریخچه: ایمپلنت به معنای کاشت یک شئ در بدن می باشد و کاشت ایمپلنت های دندانی به معنای قرار دادن یک پایه از جنس تیتانیوم در فک انسان و در قسمتی که دندان های از دست رفته وجود دارد قرار می گیرد .


کاشف این نوع ایمپلنت های دندانی مدرن آقای پروفسور برانمارک بوده که در سال 1951 میلادی به این کار بزرگ که امروزه تمامی رشته های دندانپزشکی را متحول کرده دست یافت ، پروفسور برانمارک در سال 1965 این یافته خود را رسماً اعلام کرد و کمپانی نوبل بایوکر  را پایه ریزی نمود تا خدمتی بزرگ به مردم جهان انجام دهد .


از آن روز این شرکت با داشتن 3500 مرکز تحقیقاتی با بیش از 45 سال تحقیق و نوآوری مشغول تولید با کیفیت ترین ایمپلنت جهان است ، امروزه بیش از 50 برند مختلف با کیفیتهای گوناگون در سراسر جهان مشغول به تولید ایمپلنت است که بسیاری از انها در ایران مشغول به فعالیت هستند .


علتی که در بحث ایمپلنت بسیار مهم می باشد وجود کیفیت و زیبا بودن افرادی است که دندانهای خود را از دست داده اند هست نه فقط دندان دار شدن ، همپنین امروزه کاشت دندان را یک درمان دائمی تلقی می کنند نه یک درمان کوتاه مدت ، پس ما به عنوان اولین وارد کننده ایمپلنت در ایران با تجربه نزدیک به 20 سال سابقه پیشنهاد می کنیم با توجه به بلند مدت بودن این درمان و هزینه های اندک متفاوت میان محصول درجه اول و سایر محصولات برای استفاده از این درمان از پزشک خود محصول با کیفیت را درخواست کرده و برای حصول اطمینان می توانید به سایت                              WWW.NOBELBIOCARE.COM مراجعه فرمایید.


- چه کسانی میتوانند از ایمپلنت برای جایگزینی دندان استفاده کنند؟


بهترین سن کاشت دندان بین 20 الی 70 می باشد و کسانی که دارای بیماریهای قند کنترل نشده ، دیابت و بیماریهای قلبی می باشند با نظر پزشک معالج نیز می توانند از این درمان استفاده نمایند و هیچ پیش شرطی در صورت داشتن استخوان کافی در فرد بی دندان وجود ندارد ، در صورت کم بود استخوان در این افراد با پیوند های بسیار آسان در حین جراحی نیز می توانید از این درمان بهره کامل را ببرید.


 


انواع درمان ایمپلنت :


1- دندان از دست رفته :


در بعضی مواقع به هر دلیلی ممکن است یکی از دندان های شما از دست برود در نتیجه در لبخند و یا زیبایی صورت شما و همچنین در جویدن غذا خللی ایجاد می کند ، در درمان های قدیمی با تراش دادن دندانهای مجاور و وصل کردن پروتز به دو دندان این نوع درمان دارای مشکلات فراوانی از قبیل :


1- تراش دادن دندانهای سالم و شروع از دست دادن آن ها


2- تیز و برنده بودن پروتز هایی که قرار است به دندانهای مجاور وصل گردد


3- تحلیل استخوان دندان از دست رفته به علت وجود نداشتن فشار کافی بر روی استخوان و امکان از دست دادن فرصت کاشت دندان.


ولیکن در روش نوین و کاشت ایمپلنت تنها در یک جلسه یک پایه در فک قرار می گیرد و بعد از گذشت 4 الی 8 هفته آماده قرار گذاشتن یک پروتز مستقل بر روی فیکسچر کاشته شده می باشد.


نکته: محصولات این کمپانی به علت تحقیقات فراوان این امکان را به شما می دهد تا در صوت داشتن استخوان کافی در همان جلسه جراحی پروتز شما نیز تحویل داده شود تا در زمانی کوتاه شما دندان از دست رفته خود را باز یابید.


2- 2 یا چند دندان از دست رفته:


هنگامیکه شما 2 یا چند دندان از دست رفته خود را از دست داده اید هیچ نیازی نیست که برای سه دندان 3 پایه قرار داد و می توان با قرار دادن 2 پایه یک پروتز 3 واحدی را به طور مستقل به شما تحویل داد.البته در این نوع کارها نظر دندانپزشک معالج بسیار مهم می باشد.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي