کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

نشریات تخصصی چاپ از قول مجله صنعت چاپ

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> نشریات تخصصی چاپ از قول مجله صنعت چاپ
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
13 سال پیش در تاریخ: شنبه, تير 04, 1390 4:8

 


نشریه پانوراما


شماره بهار 2011 نشریه پانوراما مشتریان کمپانی مولرمارتینی منتشر شد. این بیست و ششمین شماره از پانوراما است که اخیرا به دستمان رسیده است. این نشریه در چندین بخش به بررسی و معرفی راهکارهای جدید کمپانی مولرمارتینی در زمینه چاپ و به ویژه پس از چاپ می‌پردازد.عکس روی جلد این شماره به سیستم چاپ افست رول VSOP مولرمارتینی اختصاص یافته است که از موضوعات مطرح شده در این شماره است. در اولین بخش، مطلبی با عنوان «بسته‌بندی غذا» آمده است که با رویکردی بر چاپ فلکسوگرافی به روش یووی و شیوه افست به آن نگاه شده است. در آن مطلب به معرفی دستگاه VSOP که روی جلد این شماره را نیز به خود اختصاص داده، پرداخته شده است و نمودار‌هایی جهت برآورد کارآیی و هزینه چاپ بسته‌بندی با این ماشین‌ آورده شده است. گزارش اصلی این شماره به مصاحبه‌ای با دکتر استفان پاپیلود از گروه ایمنی غذا در شرکت تولیدی مواد غذایی نسله اختصاص یافته است. پانوراما در این مصاحبه به بررسی روش‌های کنترل پروسه تولید بسته‌بندی مواد غذایی به منظور حفظ امنیت سلامت پرداخته است. در این میان به رابطه و تبادل اطلاعات میان شرکت نسله به عنوان یک تولیدکننده در صنایع غذایی با چاپخانه‌های بسته‌بندی پرداخته شده است و محدوده مسوولیت هر کدام را در قبال مسایل و مشکلات احتمالی پیش آمده به چالش می‌کشد.  ر ادامه این مطلب، گفت‌وگویی نیز در رابطه با چاپ‌های یووی بسته‌بندی خواهید خواند. از دیگر بخش‌های خواندنی این شماره نشریه پانوراما در بخش‌هایی با عناوین پروسه چاپ راهکارهای دیجیتال، محصولات صحافی جلد شومیز، اخبار، سیستم‌های منگنه‌ و دوخت، صحافی محصولات ته‌چسب، چاپ‌های روزنامه و سیستم تحویل آنها، ارایه شده است که هر کدام دربرگیرنده آخرین رویدادها و تکنولوژی‌های این کمپانی است.


هایدلبرگ نیوز


دویست و هفتاد و یکمین شماره اخبار هایدلبرگ منتشر شد. این شماره روی وب‌سایت این شرکت به نشانی اینترنتی Heidelberg-news.com به صورت نسخه PDF قابل دانلود است. یکی از گزارش‌های اول این شماره داستان مرد چاپکاری است در پاکستان که فعالیت خود را از یک مغازه 4 متر مربعی آغاز کرده و هم‌اینک صاحب یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه‌های چاپ و بسته‌بندی در کراچی پاکستان است. در طول این مصاحبه، علاوه بر کسب اطلاعات در رابطه با چگونگی روند پیشرفت محمد یوسف تین والا شخصیت اصلی این گزارش، با حال و هوای شهر کراچی پاکستان و وضعیت چاپ در این منطقه نیز آشنا خواهید شد. سوژه بعدی این شماره، جایی در شمال ایتالیا واقع شده است. نقطه‌ای سرد که برای طرفداران ورزش‌های اسکی و هاکی روی یخ مکان مناسبی به حساب می‌آید.پائولو پرین چاپکاری ایتالیایی است که در طول این گزارش داستان زندگی او و چگونگی تاسیس چاپخانه‌اش را خواهید خواند. به طور کلی هایدلبرگ‌نیوز از نقطه‌نظر روزنامه‌نگاری، نشریه‌ای حرفه‌ای و موفق در برقراری ارتباط با مخاطب محسوب می‌شود. زیرا علاوه بر اطلاع‌سانی در حوزه‌ای تخصصی مانند چاپ، طوری با فضاسازی‌های مناسب و جذاب شما را وارد جریان چاپ و اخبار خود می‌کند که حتی برای مخاطب عام نیز جالب خواهد بود. از دیگر مطالب این شماره می‌توان به اخبار و گزارش‌های مناطق مختلف جهان و شرکت‌های مختلف اشاره کرد. پس از آن، آخرین تکنولوژی‌های روز این کمپانی در قالب چند گزارش طرح شده‌اند. این شماره اخبار هایدلبرگ که در 56 صفحه انتشار یافته است، بخش پایانی مطالب خود را به گردش کار Prinect - که گردش کار دیجیتال پیشنهادی کمپانی هایدلبرگ برای چاپخانه‌ها است- اختصاص داده، که خواندنی است.


نشریه چاپکاران خاورمیانه


هشتادمین شماره نشریه چاپکاران خاورمیانه نیز در تاریخ ژوئن 2011 منتشر شد. اگر به فهرست این شماره نگاهی سطحی هم بیندازید خواهید دید که اخبار این ماه بسیار پربار است گویا اتفاقات چاپی زیادی در این مدت در جهان عرب رخ داده است. اولین خبر پس از سخن سردبیر، به چاپخانه بنیاد نابینایان امارات واقع در شهر شارجه اختصاص یافته است. پس از آن طبق معمول همیشه اخبار متنوعی از شرکت‌های مطرح در چاپ، چاپخانه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدید خواهید خواند. خبر نصب تجهیزات جدیدی از اچ‌پی، ک.ب.آ، کداک، زیراکس و ... در بخش‌ها و چاپخانه‌های مختلف منطقه خاورمیانه از این دست است. در این میان خبری از ایران نیز به چشم می‌خورد که به نمایشگاه کتاب تهران اختصاص یافته و از بازدید بیش از 5/5 میلیون نفر از این رویداد صنعت نشر می‌گوید. در این خبر به فروش کتاب با مبلغی بیش از 150 میلیون دلار اشاره شده است. از این شماره به بعد تا برگزاری دروپا 2012 بخشی ویژه به اخبار این نشریه افزوده شده که در برگیرنده آخرین اتفاقات و اخبار در حوزه این نمایشگاه است. این مطلب با عنوان «یک جهان- یک دروپا» ارایه می‌شود. در این شماره نیز دو صفحه به این نمایشگاه اختصاص یافته و معرفی خبرنامه شماره 3 این دوره دروپا از مطالبی است که پوشش داده شده است. بخش رویدادهای شماره 80، از برگزاری سمینار بسته‌بندی در هایدلبرگ آلمان می‌گوید که تمرکز ویژه خود را به منطقه خاورمیانه اختصاص داده بود. این سمینار در 14 آوریل 2011 با حضور میهمانانی از سرتاسر جهان برگزار شده است. اما نمایشگاه این شماره، ISA ساین اکسپو است که اخیرا در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شده است. این مطلب گزارشی است از روندهای این نمایشگاه که به طور اختصاصی به چاپ فرمت عریض جوهرافشان اختصاص دارد و توسط دکتر نیکلاس هلموث از بنیاد فلار به رشته تحریر درآمده است. عناوین مهم این گزارش به چاپ یووی در شاخه فرمت عریض، ‌انواع کاترهای این ماشین‌آلات، جوهرهای منطبق با چاپگرها، تکنولوژی‌های جدید در جوهرها، بخش شست‌وشوی تجهیزات، سطوح چاپی و بسیاری موارد دیگر اختصاص دارد. و اما پرونده ویژه این نشریه در ژوئن امسال، به موضوع مدیریت رنگ اختصاص یافته است و شامل دو مطلب در این زمینه است.


نشریه Onpress


آخرین شماره نشریه Onpress یعنی شماره 72، مربوط به اخبار و وقایع شرکت کوموری ژاپن در وب‌سایت این شرکت به نشانی komori.com بارگذاری (upload)شده و قابل بارگیری (download) است. اولین مطلبی که پس از فهرست این شماره به چاپ رسیده، نامه‌ای است خطاب به خوانندگان این نشریه در رابطه با زلزله اخیر ژاپن –به تاریخ 11 مارس 2011- که در آن، این شرکت همدردی خود را با آسیب‌دیدگان این واقعه طبیعی اعلام داشته است، ولی صحبتی از میزان خسارات وارده به این شرکت و تجهیزات آن به میان نیامده است. در صفحات بعد طبق روال کامل این نشریه، آخرین تکنولوژی‌های کوموری به تفصیل معرفی شده‌اند. ماشین لیترون G40 اولین تکنولوژی معرفی شده این شماره است که از دل تغییر و تحولاتی بیرون آمده که در بخش تغذیه تا تحویل نمونه‌های پیشین به وجود آمده است. تکنولوژی بعدی، ماشین افستی برای چاپ درخواستی یا بر اساس تقاضا است! این تکنولوژی که از لامپ‌های LED UV نیز برای چاپ بهره می‌برد، شامل تجهیزات کنترل پیشرفته‌ای است و در زمینه چاپ‌های بسته‌بندی نیز کاربرد دارد. با توجه به توضیحات داده شده، بد نیست نگاهی به مشخصات این ماشین بیاندازید، زیرا تکنولوژی چاپ قابل توجهی به نظر می‌رسد. محصول بعدی معرفی شده، ماشین چاپ انترون 29 (Enthrone 29) است که در قطع کوچک برای چاپخانه‌های ورقی طراحی شده است. از بحث تکنولوژی‌های جدید کوموری که بگذریم، بخش پروفایل مشتریان، قسمت دیگری از مطالب این نشریه را تشکیل می‌دهد که در آن مصاحبه‌هایی با دارندگان تجهیزات مختلف کوموری صورت گرفته است. نکته جالبی که درباره نشریه Onpress وجود دارد، آن است که بی‌شباهت به سایر نشریات تخصصی و داخلی از این دست، در انتهای هر شماره، صفحه‌ای را به معرفی طراح گرافیک نشریه و روی جلد آن اختصاص می‌دهد. در این شماره نیز میتسوکاتسوی طراح روی جلد، توضیحی در رابطه با طرح روی جلد در قالب مطلبی کوتاه بیان کرده است.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي