ازدواج تنها به دست کردن یک حلقه نیست -امروز ترجیح دادم این مطلب آموزندرو بذارم

صفحه اصلی کارگروهها >> بچه های تربیت بدنی و ورزش دوستان  >> ازدواج تنها به دست کردن یک حلقه نیست -امروز ترجیح دادم این مطلب آموزندرو بذارم
محمد مهدی زارع
13 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, خرداد 04, 1390 15:0

Laughing




ازدواج تنها به دست کردن یک حلقه نیست - ازدواج پیوندی عاطفی میان دو نفر است که باید در طول زمان رشد کند و به ارزش زندگی شما بیفزاید.


ازدواج تنها به دست کردن یک حلقه نیست - ازدواج پیوندی عاطفی میان دو نفر است که باید در طول زمان رشد کند و به ارزش زندگی شما بیفزاید. روانشناس و روان‌دمانگر دانشگاه هاروارد، دکتر مارک اوکانل می گوید ازدواج تنها وارد کردن یک حلقه به انگشت‌ نیست. ازدواج رابطه‌ای صمیمی و مداوم است که در طول زمان رشد می‌کند و شما را به شخص بهتری بدل می‌کند.

او که نویسنده کتابی با نام "مزیت ازدواج: پاداش‌های غافلگیرکننده با هم ماندن در میانسالی" است، می گوید: "ما عقیده محافظه‌کارانه‌ نگرش به ازدواج به عنوان گزینه‌ای ایمن اما ملال‌آور را حفظ کرده‌ایم. اما دلیل قانع‌کننده‌تری برای ازدواج و تداوم ازدواج وجود دارد، تجربه من از ارزش صمیمیت و رشد شخصی حکایت می‌کند."

اوکانل می‌گوید: "لازم است افراد به رابطه با همسرشان فرصتی برای نه تنها برای درک کردن شخصی دیگر بلکه برای درک کردن بهتر خودشان از طریق شخص دیگر بشمارند." به گفته او اولین گام با فکر کردن پیش از ازدواج شروع می‌شود: به این موضع بپردازید که چرا ازدواج برای شما اهمیت دارد و چرا می‌خواهید بقیه عمرتان به این رابطه اولویت دهید.

یک پرسش ساده این است: "این رابطه برای ما چه چیزی را به دنبال دارد؟"
اوکانل می‌گوید: "ازدواج یک رابطه مداوم و باید محیطی را ایجاد کند که در آن شما بتوانید تغییر کنید و رشد پیدا کنید. با اینکه فرهنگ ما بیشتر بر مسائل آنی و لحظه کنونی متمرکز است. مهم است که دو نفر نه تنها به لحظه کنونی، بلکه به 10 سال بعد هم فکر کنند تا بتوانند درک بهتری از آنچه ازدواج به زندگی‌شان در درازمدت می‌افزاید، پیدا کنند."

ازدواج چیزی بیشتر از با هم کنار آمدن و داشتن رابطه‌ای خوب یعنی دو جزئی از یک ازدواج است با روش‌های ازدواج‌ درمانی "سنتی" می‌توان آن را بهبود بخشید. ازدواج درمانی معمولا برای کمک به زوج‌ها برای ارتباط برقرار کردن بهتر، حل وفصل اختلافات به شیوه‌ای خلاقانه‌‌تر و یافتن راه‌های برای سازش کردن با یکدیگر است. اما رسیدن به سطوح بالاتر صمیمیت به کار بیشتری نیاز دارد. اوکانل می‌گوید: "روابط صمیمی ما باید ما را تغییر دهد. این روابط باید باعث رشد دادن‌مان شود، و اگر این چنین نباشد، پس چیزی در رابطه ما مفقود است."



آغاز ساختن ازدواج بهتر
ساختن ازدواجی قوی و صمیمی از درون خود شما شروع می‌شود، و بعد به پیوندی عاطفی میان شما و همسرتان بدل می‌شود که برای یک عمر به طول می‌انجامد. اوکانل می‌گوید: "موضوع این نیست که دو نفر باید صرف نظر از هر شرایطی با هم بمانند، اما صمیمیت مداوم می‌تواند به افراد بخت شناختن خودشان و یکدیگر را به طریقی صادقانه‌تر و واقعی‌تر بدهد."

به گفته او چه شما یک رابطه مستحکم با همسرتان داشته باشید که بر اساس مصالحه و فداکاری شکل گرفته باشد، و چه رابطه‌ای مشکل‌ساز داشته باشید که از اختلافات و نومیدی‌های دائمی آسیب دیده باشد، شگرد اصلی این است که خودتان را بشناسید تا بتوانید چگونگی سازگار شدن با همسرتان را بهتر درک کنید.

او می‌گوید راهی که یک زوج برای شروع بهبود بخشیدن به رابطه‌شان انتخاب می‌کنند، با برخی کارهای بدیهی اما مهم باید شروع شود.

گرچه ممکن است به نظر رسد این قواعد سردستی هستند، اما برای بهبود صمیمیت حیاتی هستند:



  • تفاوت‌های‌تان با همسرتان را بشناسید و به آنها احترام بگذارید.

  • با یکدیگر صحبت کنید.

  • به هم احترام بگذارید.

  • نکات مثبت را تقویت کنید و نکات منفی را به کاهش دهید.

  • تقصیر به گردن یکدیگر نیندازید.

  • نسبت به یکدیگر صادق باشید.

  • مسائل را از دیدگاه همسرتان هم ببینید.

  • قضاوت نکنید.




به سوی ازدواجی پرمعناتر
این نکات تنها برای شروع هستند. اما هنگامی رابطه‌ای با همسرتان ساختید که کنارآمدن با یکدیگر جزء اساسی آن است، و به به میانه میدان مسائل عمده مربوط به زندگی مشترک‌تان پا گذاشتید، ساختن حس قوی صمیمیت به هردوی شما و همسرتان امکان می‌دهد از مزایای ازدواج بهره ببرید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند، همسرتان را بهتر درک کنید، و ازدواج‌‌تان را به واقع معنادار کنید:



  • تعریفی درازمدت‌تر از عشق را بپذیرید: به گفته اوکانل عشق تنها رابطه‌ای کوتاه‌مدت و آنی نیست. بر معنای ازدواج‌تان و عشق‌تان در طول سال‌ها و اینکه چگونه زندگی‌تان به خاطر همسرتان بهتر شده است، متمرکز شوید.

  • از تفاوت‌های‌تان استقبال کنید: به جای این برداشت که افراد به خاطر عادت کردن به یکدیگر، از دست هم خسته می‌شوند، این مسئله را انسان‌ها به نحوی بی‌نهایت پیچیده و همیشه در حال تغییرند، را درک کنید.

  • زمان بزرگترین هدیه است: زمان یکی از پرارزش‌ترین هدایایی است که می‌توانید به دیگری، و از همه مهم‌تر به همسر و خانواده‌تان بددهید. ترتیبی بدهید که دست کم 20دقیقه در روز با همسرتان خلوت کنید و آن را صرف بهبود رابطه‌تان کنید، و این مدت کمترین زمانی است که برای این کار لازم است. در این مدت بدون تلویزیون و بدون کامپیوتر بر یکدیگر متمرکز شوید و از این زمان برای صمیمی‌شدن و ارتباط هم استفاده کنید.

  • به روابط جنسی اهمیت بدهید: راه‌هایی وجود دارد که همسران با افزایش سن‌های‌شان هم چنان رابطه جنسی خود را گرم نگه دارند. با افزایش سن در حالیکه رابطه‌تان تکامل پیدا کنید، به دنبال راه‌هایی باشید که رابطه جنسی‌تان را زنده نگه داید.

  • تعادل را حفظ کنید: اختلافات زیادی در زندگی زناشوی به وجود می آید. هردوی شما و همسرتان باید این اختلافات را به شیوه‌ای خلاق که به رشد شما کمک کند، حل کنید. سعی کنید بین تعامل‌های مثبت و منفی‌تان با همسرتان تعادلی برقرار کنید- یک قاعده ساده این است که این تعادل بین موارد مثبت و منفی باید 4 به یک باشد تا ازدواج تداوم پیدا کند.

  • آزادی را از طریق متعهد بودن بیابید: اوکانل می‌گوید: "تعهد به دیگری شامل کنار گذاشتن برخی چیزهاست، اما لازم است دریابید که متعهد بودن در هنگام ازدواج به معنای گرفتن چیزی در عوض آن هم هستم. به جای آن بر چیزهایی متمرکز شوید که ندارید، بر چیزهایی متمرکز شوید که ازدواج به زندگی شما آورده است.

  • ببخشایید و تشکر کنید: به گفته اوکانل به مشکلاتی که در طول ازدواج به طور مکرر پیش می‌آید، نه به عنوان مشکل بلکه به عنوان فرصت نگاه کنید. از این مسائل به عنوان فرصتی برای تلاش دونفره و پیش رفتن همگام با هم استفاده کنید.

  • به تفریح بپردازید: دو جزء اساسی یک ازدواج صمیمی رفاقت و دوستی است. و به تفریح و سرگرمی پرداختن جزء اساسی هر دوی اینهاست.این کار به شما خواهد کرد با گذشت زمان و سالمندتر شدن رابطه‌تان را گسترش دهید، نه اینکه رابطه‌تان نزول پیدا کند.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي