برای دریافت مدرک MCSD.net از کجا شروع کنیم ؟

صفحه اصلی کارگروهها >> برنامه نویسی تحت Microsoft .Net  >> برای دریافت مدرک MCSD.net از کجا شروع کنیم ؟
کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: برنامه نویسی تحت Microsoft .Net
تعداد ارسالي: -2
18 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, اسفند 16, 1384 7:41



این مدرک به عنوان مهندسی نرم افزار مایکروسافت مطرح شده و در تمامی دنیا دارای ارزش بسیار بالایی است . طبق گزارش سایت MCPmag ( سایت مجله الکترونیک مهندسان مایکروسافت) میانگین درآمد سالانه مهندسان MCSD در آمریکا در سال گذشته حدود 75’000$ دلار بوده است.


 


چه درس هایی را برای دریافت MCSD.net باید پاس کرد؟


هر درسی که شما در امتحان پاس میکنید به عنوان یک کورس محسوب میشود و مدرکی که به شما برای هر کورس اعطا میشود MCP نام دارد . برای مدرک MCSD شما باید 5 درس زیر را بگذرانید :


1-                         Windows application (VB.net)


2-                         Web application (ASP.net)


3-                         SQL Server


4-                         XML Web servicves


5-                         Solution Artchitecture


مدرک دیگری نیز بنام MCAD وجود دارد که قبل از دریافت مدرک MCSD  آن را دریافت میکنید . اگر شما 3 درس خاص از 5 درس بالارا بگذرانید ، مدرک MCAD میگیرید . حال با گذراندن 2 درس دیگر میتوانید مدرک خود را از MCAD به MCSD ارتقا دهید .


3 درس مورد نظر برای مدرک MCAD عبارتند از :


1-                         Windows application (VB.net)


2-                         SQL Server


3-                         XML Web servicves


برای یادگیری دروس دات نت چه باید کرد؟


در صورتی که سررشته ای از برنامه نویسی دارید ، میتوانید در یکی از کلاس های معتبر  VB.net در موسساتی که هم اکنون در ایران این دوره ها را برگزار میکنند شرکت کنید (موسساتی مانند مجتمع فنی تهران و شرکت MIT و ...) . اگر تا کنون برنامه نویس نبوده اید بهتر است یک دوره ویژوال بیسیک یا ویژوال بیسیک دات نت مقدماتی بروید تا کمی با برنامه نویسی آشنا شوید و توانایی شرکت در اولین دوره را پیدا کنید .


تعداد ساعات و هزینه کلاس ها و امتحان های دات نت :


هر کلاس دات نت حدود 50 ساعت است و حدود 150000 تومان هزینه بر میدارد . هر امتحان دات نت 125 دلار آمریکا هزینه دارد (البته اگر در دبی امتحان دهید) . در ایران چند شرکت این امتحان را برگزار میکنند که 185000 تومان بابت هر امتحان از شما میگیرند (چون امتحان در ایران غیر مجاز برگزار میشود ، بعلت تحریم اطلاعاتی ایران).


 امتحانات مایکروسافت به 2 حالت برگزار میشود :


1-                            Standard : 50 سوال دارد . امکان برگشت به سوالات جواب نداده هست و امتیاز قبولی 720 از هزار می باشد.


2-                            Adaptive : تعداد سوالات بین 30 تا 70 متغیر است. امکان برگشت به سوالات بعد از رد شدن از آنها وجود ندارد و امتیاز قبولی 600 از هزار است . در این حالت سوالات ،  نسبت به جواب دادن های شما تغییر میکنند . مثلا اگر سوال یک را جواب ندهید سوال دو آسان میشود . وقتی دومی را جواب بدهید سومی سخت میشود ....


 


تا وقتی که شما سر جلسه امتحان ننشسته باشید نمیتوان نوع امتحان شما را حدس زد و نمیتوانید تعیین کنید که امتحان چگونه برگزار میشود . امتحانات تحت اینترنت و بصورت آنلاین برگزار میشود . مدت امتحان 90 دقیقه است . در صورتی که زبان مادری شما غیر از انگلیسی باشد میتوانید درخواست 30 دقیقه خاطر زبانتان بدهید که میشود 120 دقیقه .


پیشنهاد ما : قبل از امتحان حتما با نمونه تست هایی که توسط اساتید یا اینترنت در دسترس شما قرار میگیرد خود را امتحان کنید تا الکی پول خود را با قبول نشدن هدر نداده باشید . بهتر است اولین امتحانتان را در تهران با هزینه 185000 تومان امتحان دهید تا طرز امتحان و دلهره آن برایتان عادی شود . برای امتحانات بعدی هر 2 درس را که خواندید به دبی بروید و آنجا امتحان دهید . چون هزینه 2 امتحان در دبی برابر با هزینه 2 امتحان در تهران است. اما یک امتحان در تهران بیشتر صرف میکند .


(هر امتحان 125 دلاری مساوی با 100 هزار تومان که دوتای آن میشه 200 هزار تومان و یک تور 170 هزار تومانی سه روزه دبی هم بگیرید . روی هم 370 هزار تومان . درصورتی که در تهران دوتا 185 هزار تومان میشود 370 هزار تومان . کدام برای شما صرف میکند ؟)

موفق باشید.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي
behnam emamgholizadeh

behnam emamgholizadeh

در کارگروه: برنامه نویسی تحت Microsoft .Net
تعداد ارسالي: 1
17 سال پیش در تاریخ: چهارشنبه, بهمن 04, 1385 0:0

تست های vb.net مورد نیازم میباشد

حذف ارسالي ويرايش ارسالي
ghazaleh ghandchi

ghazaleh ghandchi

در کارگروه: برنامه نویسی تحت Microsoft .Net
تعداد ارسالي: 1
14 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, دي 13, 1388 6:49

اسم چند تا از test centre های دبی رو می‌خواهم اگر کسی می تونه برای امتحان‌های MCSD ممنون


حذف ارسالي ويرايش ارسالي
hamed noavaran

hamed noavaran

در کارگروه: برنامه نویسی تحت Microsoft .Net
تعداد ارسالي: 1
14 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, دي 27, 1388 7:11

www.goexam.net

حذف ارسالي ويرايش ارسالي نقل قول | 0   |  0