کارگروه
تبادل تجربه ها
دوستان محترم اینجا محلی برای تبادل تجارب کامپیوتری می باشد. هر روز تجربه جدیدی را آموختید در اینجا برای دیگر دوستان قرار دهید تا با اینکارتان هزاران تجربه جدید را بیاموزید. www.raviar.com موفق باشید - خلیل زارع
 

مشکل write protection فلش یا هارد اکسترنال

صفحه اصلی کارگروهها >> تبادل تجربه ها  >> مشکل write protection فلش یا هارد اکسترنال
مهدی مقصودی

مهدی مقصودی

در کارگروه: تبادل تجربه ها
تعداد ارسالي: 374
13 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, ارديبهشت 01, 1390 2:51

با یه مشکل جدی مواجه شده بودم و اون اینکه فلش دوستم با کلی اطلاعات دستم بود،منم چند تا فایل بهش اضافه کردم تا روی یه سیستم دیگه بریزم.


روی سیستم دوم فایلها کپی شدند اما فلش دیگه نه اجازه میداد چیزی رو پاک یا اضافه کنم.


 پیغام remove write protection میداد،میدونم که همتون میدونین چیکار میباس میکردمCool ،اما خودم گرفتار شده بودمCry


بعضیا پیشنهاد فرمت میدادن و بعضیا . . . .


خلاصه به یه راهکار دست پیدا کردم:



همانطوری که آگاهی دارید ، امروزه حافظه های همراه یا همان فلش  دیسک ها (Flash Disk) بخاطر داشتن حجم و قیمت مناسب و کارایی بالا بسیار در بین افراد شایع شده است ، اما مسلم در کنار این همه حسن معایبی نیز وجود دارد از جمله اینکه بسیاری از فلش دیسک ها بعنوان منبعی از ویروس و سایر Malware ها شناخته می شوند و همین امر باعث می شود که هر کامپیوتری که با این مموری کارت ها در ارتباط است ، جان سالم بدر نبرد . اگر نگران امنیت فلش مموریهای خود می باشید و یا از اینکه دیگران از شما گله می کنند که بخاطر اتصال فلش دیسکشان با رایانه شما اکوسیستمی از ویروس در مموری شان بوجود آمده است به شما پیشنهاد می کنم که بوسیله ی این نرم افزار ایراد را از ریشه ، ریشه کن کنید. این نرم افزار که نیازی به نصب نیز ندارد ، وظیفه ی این عمل را بر عهده می گیرد که بخش write یو اس بی شما را غیر فعال می کند. بنابراین دیگر تا زمانی که Usb شما تحت حفاظت این برنامه باشد ، هیچ ویروس و یا فایل مخربی درون فلش دیسک شما جای نمی گیرد . البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که با فعال بودن این برنامه شما قادر نخواهید بود که درون فلش دیسک تان هیچ فایل دیگری نیز بریزید ، اما مسلماً زیاد با این مورد روبرو خواهید شد که فقط قصد دارید تا از یک فلش دیسک فایلی را بگیرد که در این صورت می توانید از این برنامه  که بسیار سریع و هم ساده فعال یا غیر فعال می شود ، استفاده کنید.


usb-write-protect


در یک کلام : با فعال کردن این برنامه دیگر بطور کلی بخش write یا همان نوشتن USB رایانه شما غیر فعال می شود ، بنابراین هر نوع فلشدیسکی را که به رایانه متصل کنید ، از دست ویروس ها جان سالم بدر خواهد برد.



استفاده از این برنامه بسیار ساده است فقط لازم است که برنامه را اجرا کرده و
Usb write Protection On را فعال کنید . مسلماً برای غیر فعال کردن این برنامه  باید Usb write Protection Off را انتخاب کرد.
 دانلود این برنامه که بسیار کم حجم نیز دارد


حذف ارسالي ويرايش ارسالي