متدولوژی تولید نرم افزار

صفحه اصلی کارگروهها >> Rational Unified Process (RUP)  >> متدولوژی تولید نرم افزار
کاربر حذف شده

کاربر حذف شده

در کارگروه: Rational Unified Process (RUP)
تعداد ارسالي: -2
17 سال پیش در تاریخ: جمعه, اسفند 18, 1385 14:46

فرآیند تولید و توسعه نرم‌افزار، یک چارچوب عمومی است که برای کلیه پروژه ها صرف نظر از اندازه و میزان پیچیدگی آنها امکاناتی فراهم می کند.

در مدل فرآیند تولید و توسعه نرم‌افزار، مرحله‌بندی و تجزیه این فرآیند به مراحل کوچکتر، و مشخصات هرمرحله، مطابق با متدولوژی منتخب برای اجرای پروژه تشریح می‌گردد. فرآیندهای تولید و توسعه درهر پروژه نرم افزاری بسته به متدولوژی و مدل فرآیند انتخابی متفاوت است


برای تحلیل, طراحی و پیاده‌سازی سیستم مورد نظر از متدولوژی   که یک فرآیند مهندسی نرم‌افزار است , استفاده می‌شود. این فرآیند یک روش نظام‌مند برای تخصیص کارها و مسئولیتها در یک تیم توسعه نرم‌افزار می‌باشد و هدف آن تولید نرم‌افزار با کیفیت بالاست که نیازهای کاربران نهایی را توسط یک برنامه و با بودجه قابل پیش‌بینی تأمین نماید.



تاکنون متدولوژی‌های مختلفی بصورت ساختیافته و شئی گرا  از جمله Oracle , CDM , SSADM ,RAD , RUP , XPبرای فرآیند تولید نرم‌افزار ارائه شده‌اند که  یکی از جدیدترین آنها RUP است.


 RUP   برپایه یک متدولوژی شئی گرا و بر اساس زبان UML  ‌از یک مدل چرخشی و تکاملی تبعیت می‌کند. در‌ یک متدولوژی تکراری برای منطبق کردن کامل محصول بر نیاز‌ها در هر تکرار تمام مراحل انجام ‌یک پروژه به صورت خطی انجام می‌شود و در هر تکرار میزان توجه به هر ‌یک از این فعالیت‌‌ها متفاوت خواهد بود.


   RUP یک متدولوژی روز دنیاست و در بسیاری از شرکت ها و پروژه های نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرد. در RUP سعی شده است از بهترین رویه های متدولوژی های قبلی استفاده شود. این متدولوژی توسط شرکتSoftware   Rationalتدوین شده  و با حمایت شرکت IBM  و مجموعه ابزارهای Rational Suite به خوبی پشتیبانی می شود.

مهندسی نرم افزار شرکت نوفا از این متدولوژی به عنوان اساسی ترین چارچوب  تولید و توسعه نرم‌افزار در پروژه های محوله استفاده می نماید.

اردوان دژپناه


Best Regards
Ardavan Dejpanah

Dejpanah@gmail.com


حذف ارسالي ويرايش ارسالي