کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

چاپ و تبلیغات

مهناز بیات

مهناز بیات

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 3
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
14 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, فروردين 09, 1390 13:40





کلیه تصاویر چاپی از ترکیب4 رنگاصلی(زرد،آبی،قرمز،سیاه)تشکیل شده است. که از ترکیب آنها میلیونها رنگ با کنتراستهای مختلف به وجود می آید .در اینجا وظیفه لیتوگراف تفکیک 4 رنگ اصلی از طرح های ارسالی می باشد. پس از آن نوع ترام بر اساس جنس کاغذ یا مقوایی که می خواهد چاپ شود انتخاب می شودو سپس تصویر هر رنگ بر اساس ترام تعریف شده بر زینک منتقل می شود .انتقال رنگ تفکیکی بر روی زینک به دو روش مستقیم(پلیت ستر) یا غیر مستقیم(ایمیج ستر) انجام می شود و سپس توسط دستگاه پروسسور عمل ظهور انجام می شود . که البته گاهی اوقات در طرح های گرافیکی برای داشتن جلوه بیشتر به رنگ 5 یا 6 هم نیاز است مانند (طلایی و نقره ای )یا رنگ های پنتون که در هر دو صورت مراحل تفکیک واجرای آن مشابه است. پس از طی این مراحل زینک توسط اپراتور کنترل و به سالن چاپ منتقل می شود.مدیر سالن پس از کنترل زینک و هماهنگ بودن آن با فرم سفارش مراحل چاپ را تا پایان کار به عهده می گیرد.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي