کارگروه
بورس و فارکس
بهترین نوع سرمایه گذاری در بازارهایی است که حجم پول جابجایی آن بالاست بورس اوراق بهادار تهران روزانه گردش مالی ای بیش از ده ها میلیارد ریال و فارکس گردشی بیش از میلیارد ها دلار را دارا میباشد.
 

پارس جنوبی

محمد جواد رضوان نیا

محمد جواد رضوان نیا

در کارگروه: بورس و فارکس
تعداد ارسالي: 7
تائید شده توسط:
محمد جواد رضوان نیا
13 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, فروردين 09, 1390 4:35

بازدید رهبر معظم انقلاب از پارس جنوبی بهره‌برداری ... -->


 


۱۵:۴۲ ۹۰/۰۱/۰۸

198 بازدید


مدیر فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در گفت‌وگو با فارس:

بازدید رهبر معظم انقلاب از پارس جنوبی بهره‌برداری از آن را سرعت می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مدیر فازهای 17 و 18 پارس جنوبی گفت: بازدید مقام معظم رهبری از پارس جنوبی بر سرعت اجرای فازهای در دست احداث پارس جنوبی خواهد افزود.





سهراب بهلولی قشقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در برنامه بازدید رهبر معظم انقلاب از پارس جنوبی مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی نفت توضیحات لازم را به ایشان در خصوص فازهای مختلف پارس جنوبی ارائه کردند.
وی با بیان اینکه این بازدید اولین بازدید مقام معظم رهبری از پارس جنوبی است افزود: در این بازدید رهبر معظم انقلاب بر تسریع در اجرای فازهای پارس جنوبی و اتمام آنها در زمان مقرر تاکید کردند.
مدیر فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اضافه کرد: بازدید مقام معظم رهبری از پارس جنوبی با توجه به همراهی مسئولان مختلف دستگاه‌های اجرایی از جمله رئیس کل بانک مرکزی در این بازدید بر سرعت اجرای فازهای در دست احداث پارس جنوبی و برداشته شدن موانع در این راه اعم از موانع تامین مالی و دیگر مشکلات بوروکراتیک بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در روند امور مربوط به اجرای پروژه‌های پارس جنوبی تعلل نمی‌کنند تاکید کرد: پس از بازدید رهبر معظم انقلاب در سال جهاد اقتصادی از پارس جنوبی دیگر بهانه‌ای از جانب مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در خصوص تاخیر در امور مربوط به این میدان عظیم و مشترک گازی پذیرفته نخواهد بود.
به گزارش فارس، میدان عظیم گازی پارس جنوبی که بین ایران و قطر مشترک است به تنهایی 50 درصد از منابع گازی ایران و 8 درصد از منابع گازی جهان را در خود جای داده است. قطر سال‌ها پیش از ایران بهره‌برداری از این میدان مشترک را آغاز کرده است و تقریبا پروژه‌های در دست اجرای آن برای بهره‌برداری از این میدان به پایان رسیده است.
برای توسعه پارس جنوبی در ایران 24 فاز تعریف شده است که فازهای 1 تا 8 این میدان در مدار تولید قرار دارند و فازهای 9 و 10، 11، 12، 15 و 16، 17 و 18 و 20 و 21 در دست اجرا هستند.
در عین حال قرارداد توسعه 6 فاز پارس جنوبی (معادل 8 فاز) به ارزش 29 میلیارد دلار اواخر خرداد ماه سال گذشته با پیمانکاران داخلی بسته شد که بر اساس مصوبه کارگروه ویژه رییس جمهوری در امور نفت، زمان اجرای این فازها (13،14، 19و 22 تا 24) 35 ماه در نظر گرفته شده است.





حذف ارسالي ويرايش ارسالي