کارگروه
چاپ و تبلیغات
در این کار گروه مسائل چاپ و تبلیغات را در ایران و جهان بررسی میکنیم و در صورت نیاز میتوانیم به سوالات احتمالی شما در زمینه چاپ و تبلیغات پاسخ بدهیم
 

تاثیر بسته بندی در کسب و کارهای انلاین

صفحه اصلی کارگروهها >> چاپ و تبلیغات  >> تاثیر بسته بندی در کسب و کارهای انلاین
محمدر ضا مهدیزاده

محمدر ضا مهدیزاده

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 273
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
4 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, تير 10, 1399 11:29

 


بسیاری از مشتریان مشاغل تجارت الکترونیک ، به جای اینکه محصول را ببیندند ، آن را درون یک جعبه تحویل میگیرند ؛ اگر جعبه های ارسال و برچسب گذاری روی انها از طراحی مناسب و کیفیت قابل قبولی برخودار باشد ، میتواند نقش یک سفیر مناسب برای معرفی برند فروشنده ایفا نماید . هدف اصلی بهبود بسته بندی و برچسب زدن ، اطمینان از تحویل ایمن محصول و تبلیغ موثر برند است. علاوه بر این ، سرمایه گذاری در بسته بندی و برچسب زدن باعث افزایش چشمگیر اطمینان مشتریان واعتبار تجارت می شود. وقتی مشتری محصول را در شرایط مطلوب دریافت می کند ، احساس رضایت بیشتری می کند. این امر منجر به افزایش شانس مشارکت مشتری در سفارشات بعدی می شود ، بنابراین منجر به افزایش   ROI(1) و رشد در تجارت می شود.


 


 چهاردلیل برای توجه بیشتر به بسته بندی مناسب در مشاغل تجارت الکترونیکی :
هزینه شرکت را کاهش می دهد


بسته بندی مناسب به کاهش چشمگیر هزینه های شرکت کمک می کند. بسته بندی خوب تضمین می کند که محصول هنگام حمل و نقل آسیب نبیند ، بنابراین احتمال اسیب رسیدن و خرابی کالا در زمان ارسال برای مشتری به حداقل می رسد. هنگامی که محصول بازگردانده شد ، شما مجبورید درحداقل زمان برای ارسال مجدد  محصول مرجوعی هزینه گزافی را متحمل شوید. در صورتی که مشتری نپذیرد و نیاز به  بازپرداخت وجه باشد  ، باید هزینه محصول را بازپرداخت کنید ، که اینبار ضمن کاهش سود شرکت ، شانس مشارکت مشتری در خرید بعدی شدیدا کاهش می یابد. با اطمینان از بهینه بودن بسته بندی ، می توانید از این هزینه های اضافی جلوگیری کنید. برای تعیین اینکه از چه موادی  برای بدست اوردن نتایج عالی استفاده کنید ، باید با یک مشاورچاپ و بسته بندی خوب تماس بگیرید


 با مشتری رابطه برقرار می کند


جنبه اصلی یک بسته بندی خوب  ایجاد رابطه بین یک برند و کاربر نهایی بسته بندی است. اگر محصول شما به خوبی بسته بندی شده باشد ، مدت ها پس از فروش   ، تأثیر ماندگاری بر مشتری می گذارد. بسته بندی محصولات روزمره مانند لوازم التحریر ، مواد خوراکی ، خمیر دندان و غیره ..... می تواند بر نحوه درک برند در هر بار سفارش و استفاده از محصول تأثیر بگذارد. بطور مشخص بسته بندی باعث می شود مصرف کننده احساس کند نحوه مصرف محصول آسان یا دشوار است . تجربه کاربر چیزی است که محصول را می سازد یا می شکند. تجربه خوب مشتری می تواند به وفاداری مشتری منتج شود. مشتریان حتی حاضر به پرداخت هزینه اضافی برای محصول عالی با بسته بندی خوب هستند.


برداشت خوب  - هویت برند را میسازد


همیشه اولین برخورد بسیار مهم است و بسته بندی مناسب به ایجاد اولین تصور خوب از محصول شما بر روی مشتریان کمک می کند. اگر مشتری محصولی با بسته بندی خوب بدست آورد ، نظر یا برداشت مشتری از شغل و فعالیت شما خوب خواهد بود. بسته بندی مناسب همچنین به ایجاد یک هویت قوی از برند کمک می کند. یک برچسب سفارشی با نشان تجاری ، نام تجاری و غیره به محصولتان اضافه کنید تا از رقبای خود جدا شوید و ارزش نام  یا برند تجاریتان را متمایز کنید.
اطمینان حاصل کنید ، شرکت مشاور بسته بندی که انتخاب میکنید ، اطلاعات اساسی و لازم را در مورد کالا و محصولی که می خواهید به مشتریان ارائه  دهید در اختیار دارد. اگر محصول شما یک ماده غذایی یا  آرایشی است ، مهم است که اطلاعات مربوط به تاریخ تولید ، تاریخ انقضا و غیره را روی بسته بندی خود چاپ کنید. چاپ با کیفیت بالا ، مواد بسته بندی اختصاصی و یک طراحی متمایز که از رویکرد و استراتژی برند شما پشتیبانی کند ، مطمئناً شما را در جذب کاربران ومشتریان جدید کمک نموده و با متمایز کردن نام تجاری شما به دیگران نشان میدهد که نظم در ساختار شرکتتان نهادینه شده .


ارزش برند را ارتقا می دهد


طراحی و تولید بسته بندی به اندازه ظروف نگهدارنده محصول ساده نیست. بلکه باید به شکلی ایجاد شود که محصول را از هر نوع آسیب شکستگی یا ساییدگی و پارگی محافظت کند. در مورد محصولات بهداشتی یا مواد غذایی ، بسته بندی باید کنترل شود تا ضمن حفظ محصول ، مواد تشکیل دهنده بسته بندی خود موجب الودگی ان نشود . بسته بندی لازم نیست خیلی پیچیده باشد ، اما باید به طور ایده آل اهداف مهمی از جمله کمک به مشتریان برای استفاده صحیح و راحت از محصول در شرایط مناسب را محقق نماید . همه اینها به ارتقاء و افزایش ارزش برند شما کمک شایانی می کند.



پانوشت : بازده سرمایه گذاری (ROI) نسبت بین سود خالص (طی یک دوره) و هزینه سرمایه گذاری (ناشی از سرمایه گذاری برخی منابع در یک نقطه از زمان) است.


 


 


Instagram.com/mehdizade_print


https://www.linkedin.com/in/mohammadreza-mehdizade


09101436763


 




حذف ارسالي ويرايش ارسالي
محدثه یزدانی

محدثه یزدانی

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 3
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
4 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, تير 12, 1399 21:28

سلام وقت بخیر و خسته نباشید.


ممنون از مطالب مفیدی که در این حوزه بیان کردید.


با توجه به توضیحات شما میتوانیم از مباحث روانشناسی رنگ ها برای بسته بندی استفاده کرد!


حذف ارسالي ويرايش ارسالي
محدثه یزدانی

محدثه یزدانی

در کارگروه: چاپ و تبلیغات
تعداد ارسالي: 3
تائید شده توسط:
محمدر ضا مهدیزاده
4 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, تير 12, 1399 23:5

سلام 


با تشکر از مطالب شما.


درست فرمودید،گاهی بسته بندی محصولات به اندازه خوده محصول مهم است.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي