جدیدترین نکات پر اهمیت سئو بهینه سازی

صفحه اصلی کارگروهها >> سئو - بهینه سازی سایت  >> جدیدترین نکات پر اهمیت سئو بهینه سازی
حامد علمی

حامد علمی

در کارگروه: سئو - بهینه سازی سایت
تعداد ارسالي: 4
4 ماه پیش در تاریخ: یکشنبه, دي 03, 1396 11:4

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو بهینه سازی موضوعی است که این روزها در حوزه بازاریابی دیجیتال مطرح می‌شود. همراه ایران تبلیغ باشید.

به همین دلیل بسیاری از افرادی که به تازگی با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شده‌اند با این سوال روبرو می‌شوند آیا سئو بهینه سازی سایت یک نیاز و ابزار جدید برای بازاریابی است یا هزینه‌ای برای تشخیص میزان بازگشت سرمایه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دو!

در حقیقت ، سئو بهینه سازی سایت برای بازاریابی و تجارت امروز یک نیاز همیشگی محسوب می‌شود.

در عصر تکنولوژی مشتریان کمتر از دفترچه تلفن، دایره المعارف و کتاب و روزنامه استفاده می‌کنند.

آنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند ، کامپیوتر و تبلت آنچه نیاز دارند را می‌یابند.

در مقابل هر کسب و کاری که از یک وب‌سایت برای معرفی خدمات خود استفاده می کند نیاز دارد تا به خوبی دیده شود و توجه و اعتماد مشتریان را جلب کنند؛ اما در این راه تا چه حد موفق است؟

Newest Tips for Optimizing SEO

پنج نکته پر اهمیت سئو بهینه سازی
۱) گوگل هنوز هم در حال رشد است اما بقیه هم بی‌کار ننشسته‌اند
خب این درست ، گوگل خیلی بیشتر از آن‌که سال‌ها پیش فکرش را می‌کردیم فراگیر شده.

نشان به آن نشانی که با استنادبه Gs.StatCounter ، گوگل در امریکای شمالی بالای ۸۵ درصد از ترافیک موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است.

پس بی راه هم نیست اگر اولین مورد از نکات پر اهمیت سئو بهینه سازی به گوگل اختصاص یافته باشد.

در حالی که گوگل هنوز هم در حال رشد است ، موتورهای جستجوی دیگر هم بی‌کار ننشسته‌اند. 

برای مثال DuckDuckGo با این‌کهکمتر از یک درصد کاربران را به سمت خود جذب کرده ، اما توانسته لقب با سرعت رشد کننده‌ترین موتور جستجو را از آن خود کند.

بخشی از این محبوبیت البته بدون شک به این موضوع برمی‌گردد که داک داک گو کاربران و جستجوهایشان را پیگیری نمی‌کند و بهآن‌ها اجازه می‌دهد آزادانه‌تر جستجو کنند.

از شروع طراحی تا تبلیغات کاملا قدرتمند در کنار شما هستیم.
۲) داده‌های کلمات کلیدی حالا مبهم‌تر ، کم‌تر قابل اعتماد و کمتر قابل دستیابی هستند
شما هم وقتی به بررسی کلمات کلیدی‌تان در کیورد پلنر ادوردز می‌پردازیداز خودتان می‌پرسید که چگونه تعداد دقیقا برابری جستجوبرای عبارات مختلف ممکن است اتفاق بیفتد؟

خب ، اعدادی که کیورد پلنر به شما نشان می‌دهد اعدادی تقریبی هستند و گاها براساس دامنه‌ی مشترک تخمین زده می‌شوند.

رند در این باره توضیح می‌دهد که این اعداد الزاما به معنای آن‌چه که فکر می‌کنید نیستند و زمانی که برای یک عبارت کیورد پلنر بهشما پیشنهادات پر جستجوی دیگری ارائه نمی‌کند نباید حتما آن را باور کنید.

در این حالت بهتر است داده‌های در درسترس را خودتوسط ابزارهای دیگر تفسیر کنید و به تحقیق بپردازید.

۳) توییتر پلتفرم ترجیحی گوگل برای نتایج شبکه‌های اجتماعی است
در سومین نکته از نکات پر اهمیت سئو بهینه سازی سایت به اهمیت توییتر می‌پردازیم.

خب ، خود گوگل هم دیگر گوگل پلاس را دوست ندارد. 

محتوای موجود بر روی توییتر بیشتر از هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری این روزها درگوگل به نمایش گذاشته می‌شود. 

تحقیقات MozCast نشان می‌دهد که در ۶/۶ درصد از نتایج جستجوهای گوگل محتوای منتشرشده در توییتر هم به نمایش گذاشته می‌شوند.

البته این را درنظر بگیرید که فعلا سرمایه‌گذاری بر روی این مورد در وب فارسی چندان معقول نیست.

برای پیشرفت در کسب و کار خود از متخصصین و مشاورین ایران تبلیغ کمک بخواهید
۴) تطابق بر منظور و هدف کاربر مهم‌تر از تطابق بر کلمه کلیدی مورد جستجوی اوست
گوگل به شدت به دنبال این است که محتوایی را به کاربر نمایش دهد که کاربر واقعا به دنبال آن است. 

هدف گذاری برای کلمات کلیدیکماکان امری مهم است اما الزاما دیگر یکی مزیت رقابتی نیست. بنابراین بهتر است به مقصود و هدف کاربر بیشتر از پیش توجه کنید.

سئوی محتوای شما باید بسیار غنی‌تر و پیچیده‌تر از آن باشد که تنها کلمات کلیدی خام را در خود جای داده باشد. 

باید به گنجاندنکلمات کلیدی مرتبط و هدف قرار دادن موضوعات مرتبط نیز در محتوایتان توجه کنید.

Newest Tips for Optimizing SEO

۵) یادگیری ماشین و در کنش بودن بخش عظیمی از آینده‌ی گوگل را به خود اختصاص خواهند داد
RankBrain که عضوی از خانواده‌ی هوش مصنوعی گوگل به شمار می‌رود ، این امکان را فراهم می‌کند که عبارات جستجو شده توسط کاربر بهتر تفسیر شوند.

برای مثال ، برای نتایج عبارت جستجو شده‌ی « با کیفیت‌ترین گوشی‌های موبایل » گوگل عبارات مرتبط « بهترین گوشی‌های هوشمند » ، « بهترین گوشی‌ها » و … را هم مورد نظر قرار می‌دهد.

به علاوه گوگل نرخ استفاده ، در کنش بودن کاربر و … را هم مورد توجه قرار می‌دهد.

به عنوان مثال ، اگر یک سایت در یک موضوع مشخص رنک بالایی دارد اما تعداد کلیک‌های کمی را به خود اختصاص می‌دهد یا حتی تعداد کلیک‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد اما کاربر به سرعت از آن صفحه خارج شده و به صفحه‌ی جستجو بر می‌گردد ، به مرور زمان در رنکینگ گوگل پایین خواهد آمد.

نتیجه گیری : نکات پر اهمیت سئو
به عنوان کسی که چند سالی است در حوزه‌ی بازاریابی محتوایی فعالیت می‌کند ، می‌توانم بگویم که دانستن و به کار بستن نکات پر اهمیت سئو بهینه سازی که در بالا بدان‌ها اشاره شد ، به وضوح به شما کمک خواهد کرد تا سئوی بهتری داشته باشید.

هیچ نسخه‌ی تمام و کمال و قاطعانه‌ای برای بهبود تضمینی سئو وجود ندارد اما گاه و بیگاه سر زدن به سایت‌های مختلف ، گوش دادن به سخنرانی‌های افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند و در حالت کلی دنبال کردن منابع مرتبط به شما کمک خواهد کرد نکات ارزشمندی را دریابید که هر یک می‌توانند به نوبه‌ی خود سهمی در بهبود سئوی شما داشته باشند.


حذف ارسالي ويرايش ارسالي