کارگروه
نت شهر
فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی شارژ همراه و پرداخت قبوض شارژ همراه و پرداخت قبوض نیازمندیها نیازمندیها املاک املاک خودرو خودرو سرگرمی سرگرمی شبدیز شبدیز http://www.netshahr.com
 

آشنایی با Property های box-shadow و text-shadow در سی اس اس (CSS

صفحه اصلی کارگروهها >> نت شهر  >> آشنایی با Property های box-shadow و text-shadow در سی اس اس (CSS
mohammad mortazavi

mohammad mortazavi

در کارگروه: نت شهر
تعداد ارسالي: 195
9 سال پیش در تاریخ: پنجشنبه, اسفند 21, 1393 9:59

زبانCSSاین امکان را به طراحان سایت می دهد تا کدهای اچ تی ام ال خود را از لحاظ بصری زیبا و چشمگیر کنند. پس از فراگیری نحوه استفاده از تگ های HTML، اساسی ترین گام یادگیری استفاده از کدهای سی اس اس است چرا که امروزه کمتر سایتی را می توان یافت که صرفاً با استفاده از زبان اچ تی ام ال طراحی شده باشد.


CSSکه مخفف واژگانCascading Style Sheetsبه معنای "الگو های آبشاری" است را می توان برای طراحی اجزای صفحه از قبیل متن، تصویر، زمینه صفحه، کادرها و تقریباً هر چیزی که در طراحی صفحه استفاده می شودبه کار برد.


سی اس اس به زبان ساده برای نمایش چیدمان و جلوه‌های تصویری (مانند نوع قلم، رنگ و اندازه‌ها)، زیبایی جهت طراحی انواع سبک یا استایل برای صفحه های وب مورد استفاده قرار می گیرد.


با استفاده از کدهایCSS همچون font-size، font-weight، font-style، font-variant،text-align، border-radius، background-color، box-shadow و ... میتوان برای صفحه وب طرح‌ها و قالب‌های متنوعی طراحی کرد.


از مهمترین مزایایCSSمیتوان به انعطاف پذیری بالای کدهای سی اس اس، کم حجم کردن فایل های HTML و بالتبع آن پایین آمدن مدت زمان بارگذاری صفحه، هماهنگی راحت تر نمایش ظاهر سایت در مرورگر های مختلف، امکان طراحی سایت به صورت Responsive یا "واکنش گرا" و ... نام برد.


امیدواریم با مطالعه این سری از آموزش های مقدماتی سی اس اس که در آن ها سعی شده با زبانی گویا و کاملاً ساده مفاهیم پیچیده CSS توضیح داده شوند، به علاقمندان به فراگیری این زبان کمک کرده باشیم تا بتوانند سایت هایی جذاب طراحی کنند.



برای ادامه اموزش اینجا کلیک کنید


حذف ارسالي ويرايش ارسالي