کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

گزارش ویژه چهارمین فرستاده در تهران/ راز رونق رفت و آمد واسطه های واشنگتن چیست؟

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> گزارش ویژه چهارمین فرستاده در تهران/ راز رونق رفت و آمد واسطه های واشنگتن چیست؟
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, شهريور 18, 1392 17:34


برخی ناظران می‌گویند فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن به تهران که روز شنبه وارد کشور شده، احتمالا چهارمین واسطه میان تیم سیاست خارجی دکتر روحانی و دولت آمریکاست.



به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته‌ای- برخی ناظران می‌گویند فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن به تهران که روز شنبه وارد کشور شده، احتمالا چهارمین واسطه میان تیم سیاست خارجی دکتر روحانی و دولت آمریکاست.
 
ماساهیکو کومورا که نماینده پارلمان ژاپن و در عین حال یکی از نزدیکان نخست‌وزیر و دستگاه اطلاعاتی این کشور است، روز شنبه 16 شهریور 1392 وارد تهران شده است.
 
وی در این مدت با دکتر روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرده است.
 
دولت ژاپن یکی از متحدان اصلی امریکا و شریک آن کشور در مسائل امنیتی و استراتژیک محسوب می‌شود و از سوی دیگر روابطی سنتا آرام و حسنه با ایران دارد.
 
برخی ناظران می‌گویند: کومورا، پس از سلطان قابوس، جفری فلتمن و مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه سوییس، چهارمین فرد نزدیک به آمریکا و دارای ارتباط مستقیم با محافل آمریکایی است که وارد تهران شده است.
 
مقام‌های سیاست خارجی دولت دکتر روحانی از جمله محمدجواد ظریف علنا این موضوع را تایید کرده‌اند که ممکن است برخی از کسانی که به ایران می‌آیند حاوی پیام‌هایی از سوی امریکا باشند یا بخواهند نتیجه گفتگوها و تعاملات خود با آمریکا را به ایران منتقل کنند.
 
وی در عین حال اضافه کرده است که دیپلماسی جنبه‌های پنهانی هم دارد که نباید در رسانه از آن سخن گفت.
 
کارشناسان عقیده دارند اگر این نکته را هم که باراک اوباما نامه‌ای به حسن روحانی نوشته در نظر داشته باشیم، تعاملات دولت  دکتر روحانی و آمریکا با شیب تندی در حال رشد است.
 
می‌توان حدس زد که اکنون مسئله سوریه در صدر این پیام رسانی‌های متقابل قرار دارد اما مسئله اصلی‌تر برای آمریکا که احتمالا در این مذاکرات درباره آن لابی می‌شود رویکرد تیم جدید هسته‌ای در مذاکرات آینده است.
 
آمریکایی‌ها اکنون می‌خواهند بدانند که تیم جدید هسته‌ای دقیقا با چه رویکردی وارد دور جدید مذاکرات می‌شود و همچنین می‌خواهند بدانند که مسئله سوریه بر این موضوع چه تاثیری خواهد گذاشت.
 
مهم‌تر از این آمریکایی‌ها می‌خواهند بدانند وقتی کار از حرف فراتر می‌رود و نوبت اقدام می‌رسد، دولت دکتر روحانی آماده چه کارهایی است؟
 
به عقیده برخی ناظران برای آمریکا مهم است که قبل از اولین مواجهه با دکتر روحانی در نشست آتی سازمان ملل در نیویورک، درکی روشن از راهبرد دولت دکتر روحانی داشته باشد و به همین دلیل ارسال واسطه‌ها به تهران رونق گرفته است.  



حذف ارسالي ويرايش ارسالي