کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

یادداشت/ مجتبی ذوالنور؛ 200 هزار موشک حزب الله، رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> یادداشت/ مجتبی ذوالنور؛ 200 هزار موشک حزب الله، رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: دوشنبه, شهريور 18, 1392 11:11


امروز حدود 200 هزار موشک توسط حزب‌الله، رژیم غاصب صهیونیستی را هدف قرار داده است و اگر کشورهایی چون عربستان و اردن در حمله به سوریه همپیمان آمریکا می‌شوند، بدانند که آن‌ها در عمل مصون از حرکت‌های به‌حق و انتقام‌جویانه سوریه نخواهند بود چراکه آتشی که در منطقه روشن می‌شود موجودیت بسیاری از رژیم‌های منطقه را تهدید خواهد کرد.


سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ "حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور" نماینده ولی فقیه در سپاه، در یادداشتی اختصاصی که در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار داد به بررسی تحولات سوریه پرداخته است.

متن این یادداشت به این شرح است:

کشور "سوریه" که پس از وقوع انقلاب اسلامی ایران علی‌رغم برخوردهای مداخله‌جویانه دیگر کشورهای عربی در برخورد ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی روندی موافق با جمهوری اسلامی ایرن را در پیش گرفته بود، این روزها درگیر تنش‌های بالایی از سوی آل سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
 
در تحولات سوریه چند نکته قابل توجه است:
 
1- "بیداری اسلامی" در منطقه که برخلاف مصالح  غرب و استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی به وجود آمد.
 
2- آمریکا برای ایجاد راه تنفسی تازه برای رژیم غاصب صهیونیستی،  درصدد آسیب زدن به بشار اسد به عنوان محور مقاومت است تا این رژیم جعلی در مسیر خواسته‌های منفور خود به بن‌بست نخورد.
 
3- منشا آشوب‌های سوریه داخلی نیست بلکه یک حرکت طراحی و برنامه‌ریزی شده توسط غرب، استکبار جهانی و کشورهای مرتجع منطقه و سرسپرده به آمریکاست.
 
4- آمریکا قرار بود تا سه ماه دولت سوریه را سرنگون کند و سوریه را در اختیار تروریست‌هایی بگذارد که توسط خود آمریکا سازماندهی و پشتیبانی شده‌اند.
 
5- سه ماه آمریکا 30 ماه شد و علی‌رغم اینکه 33 کشور دنیا به طور رسمی آمریکا و غرب را در یک جبهه گسترده علیه سوریه وارد جنگ کردند اما مردم سوریه به عنوان پشتیبان، هم اکنون نیز حامی دولت خود هستند.
 
پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه غرب را به وحشت انداخت و این نه تنها طرح‌هایشان را به بن‌بست کشاند بلکه تبلیغات منفی آنها علیه اسد را در میان مردم سوریه خنثی کرد؛ بویژه پاکسازی شهر مرزی القصیر ارتباط عمده تروریست‌ها را با بیرون قطع کرد و امروز مشاهده می‌شود که منافذی از سمت ترکیه و اردن به سمت داخل سوریه باز است و تروریست‌ها را تغذیه می‌کند.
 
رژیم اشغالگر قدس امروزه در شرایط سختی قرار دارد و آمریکا و غرب احساس می‌کنند با تمام پشتیبانی که از تروریست‌ها داشتند، علیه سوریه کامیاب نشده‌اند.

 
سه راه پیش روی آمریکا و متحدانش و رژیم‌های سرسپرده منطقه وجود دارد:
 

1-  آمریکا در ماجرای سوریه بی‌تفاوت باشد که این با هدف آنها سازگاری ندارد چراکه بشار اسد و ارتش سوریه کنترل اوضاع را به دست می‌گیرند و این به منزله شکست جدی برای آمریکا محسوب می‌شود.
 
2-  شیوه گذشته خود را ادامه داده و تروریست‌ها را پشتیبانی کنند؛ در این صورت این بحران به ضرر آمریکا حالت فرسایشی می‌یابد چراکه تروریست‌ها ارتش سازمان یافته‌ای نبوده بلکه مزدوران و انسان‌های عجیر شده‌ای هستند که از نقاط مختلفی به امید وعده و وعیدها کار می‌‍کنند و اگر جنگ فرسایشی شود قطعا اضمحلال آمریکا را در پی خواهد داشت.
 
3-  تجاوز نظامی؛ آمریکا و متحدانش در صورت حمله نظامی باید افکار عمومی را متقاعد کند چرا که امروزه افکار عمومی دنیا جبهه استکبار را بر حق ندانسته و مداخله در امر یک کشور و حضور نیروهای مسلح در حاکمیت کشوری که با رای مردم روی کار آمده را نمی‌پسندند.
 
عقب‌نشینی متحدان آمریکا
 
مردم دنیا به محض اعلام حرکت نظامی آمریکا در سوریه اعلام موضع کرده و این باعث شد که همپیمانان آمریکا یک به یک عقب‌نشینی کنند؛
 
بهانه و زمینه اصلی آمریکا در حمله کاربرد سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه بود؛ امروزه کیست که نداند از ماه‌ها پیش گاز سارین و مواد شیمیایی توسط غربی‌ها در اختیار تروریست‌ها قرار گرفت و کپسول‌ها، مراکز و کارگاه‌های متعدد شیمیایی، توسط ارتش اسد از دست تروریست‌ها پس گرفته شد.
 
در میان این بحران صحنه‌ای که به ادعای آمریکا صحنه حمله شیمیایی  به یک منطقه با دوربین‌های ثابت کنترل شده و تردد خودروها کاملا فیلمبرداری شده و سپس به یکباره حمله شیمیایی اتفاق می‌افتد این صحنه را به عنوان سند ضبط می‌کنند؛ سوال این است اگر رژیم اسد می‌خواست کاری انجام دهد مگر به تروریست‌ها اعلام می‌کرد که در زمان معین آمادگی فیلمبرداری داشته باشید و از مدت‌ها قبل دوربین‌ها زوم کرده و حمله شیمیایی را ضبط کند؟ لذا سابقه آنها نشان می‌دهد قتل عام مردم بی‌گناه، مثله کردن بچه‌های کم سن و سال، قتل‌عام کودکان و زنان برایشان مهم نیست بلکه بهانه‌ای است تا به وسیله آن به چنین حرکتی دست بزنند و زمینه مداخله غربی‌ها را فراهم کند.
 
آمریکایی‌ها اعلام کردند برای تنبیه اسد می‌خواهند عملیات نظامی انجام دهند، اما همه به وضوح دیدند کشورهای مختلف دنیا به ویژه همپیمانان آمریکا یکی پس از دیگری عقب کشیده و این را نپذیرفتند در نتیجه اوباما در این موضوع تنها ماند.
 
اوباما علی‌رغم ضرب‌الاجل حمله نظامی تا چند روز آینده مجبور شد به دلیل عدم همکاری افکار عمومی قدری با تأنی برخورد کرده و عقب‌نشینی آشکار انجام دهد که در کمیته نظامی سنای آمریکا تنها با حمله محدود موافقت شد.
 
در اینجا ذکر دو نکته ضرورت دارد:
 
1- جنبه تبلیغاتی و عملیات روانی که روحیه مقاومت را در اسد و همراهان او تضعیف کند.
 
2- احتمال حمله محدود نظامی وجود دارد به این دلیل که آنها نمی‌خواهند در افکار عمومی زیر سوال رفته و ابهت پوشالی آمریکا کمتر شود.
 

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد کنگره آمریکا با عملیات محدود نظامی موافقت خواهد کرد چرا که اوباما نظر کمیته نظامی را به خود جلب کرده است.
 
 قابل توجه اینکه این حمله کاملا نامشروع و غیرقانونی است و با هیچ کدام از منشورهای حقوق بشر، حاکمیت ملت‌ها، قوانین بین‌المللی و استقلال کشورها سازگاری ندارد.

 
وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد بشاراسد خط قرمز آمریکا را زیر پا گذاشته و باید تنبیه شود؛ کجای قوانین بین‌المللی و دموکراسی به کشوری اجازه می‌دهد که در صورت رعایت نکردن خط قرمز می‌تواند مجوز حمله به کشوری را بگیرد که اگر چنین باشد دنیا به مثابه جنگل خواهد شد و قابل اداره نیست.
 
اگر هر کشوری خط قرمز دارد و در صورت رعایت نکردن آن مجوز عملیات نظامی بگیرد باید در تمام سال کشورهای دنیا باهم درگیر شوند، امروز می‌بینیم که قوانین بشری با هیچ ملاک دموکراسی سازگاری ندارد، همه می‌دانند نقض حاکمیت آشکار یک ملت و دخالت در امور آن تعرض غیر قانونی است.
 
اگر حمله محدود، نقطه‌ای و عملیات نظامی زمینی وجود نداشته و نقطه‌زنی فقط مراکز حساس است؛ سوال این است وقتی در مدت سه ماه تمام زیرساخت‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی یک کشور را از بین برود کجای آن حمایت از مردم سوریه است و اگر ادعای طرفداری از مردم را دارند و می‌‌خواهند رژیم را به نفع مردم سوریه تغییر دهند قطعا زیرساخت‌های کشور را از بین بردن به معنای آسیب زدن به مردم تمام می‌شود تا در این صورت مردم سوریه نتوانند روی پای خود بایستند.
 
ممکن است کبریت به دست گرفتن آمریکا مدتی به تعویق بیفتد اما حتی حمله محدود آتش این شعله را خاموش نخواهد کرد.
 
امروز نقاط حساس رژیم صهیونیستی در آسیب‌پذیری جدی مقابل توانمندی‌های محور مقاومت و سوریه قرار داشته و حدود 200 هزار موشک توسط حزب‌الله، رژیم غاصب صهیونیستی را هدف قرار داده است
و اگر کشورهایی چون عربستان و اردن در حمله به سوریه همپیمان آمریکا می‌شوند، بدانند که آن‌ها مصون از حرکت‌های به حق و انتقام‌جویانه سوریه در عمل نخواهند بود چراکه آتشی که در منطقه روشن می‌شود موجودیت بسیاری از رژیم‌های منطقه را تهدید خواهد کرد.
 
امروزه عمر رژیم صهیونیستی تهدید شده و به نظر می‌آید یک فاجعه جدی در منطقه به وجود خواهد آمد که نه تنها مردم سوریه بلکه بسیاری از کسانی که در برافروختن آتش دخالت نقش داشتند، آسیب جدی خواهند دید و مشابه ویتنام، عراق، افغانستان که آمریکایی‌ها سرافکنده برگشتند در این جنگ فقط سرافکندگی نصیب آن‌ها خواهد شد.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي