کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

امنیت ملی در برابر ناامنی غذایی؛ افزایش تعداد گرسنگان در آمریکا در آستانه حمله احتمالی به سوریه

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> امنیت ملی در برابر ناامنی غذایی؛ افزایش تعداد گرسنگان در آمریکا در آستانه حمله احتمالی به سوریه
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, شهريور 17, 1392 11:44


پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ در گزارشی تحت عنوان "امنیت ملی در برابر ناامنی غذایی" نوشت: در حالیکه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای جنگ سوریه آماده می شود ، شمار افراد گرسنه در دوران ریاست جمهوری اوباما رو به افزایش است به طوری که از هر هفت آمریکایی یک نفر گرسنه است.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از گلوبال ریسرچ، هنگامی که اوباما در فکر اختصاص چند صد میلیارد دلار به جنگ در منطقه خاورمیانه است که احتمالا به زودی شامل سوریه نیز خواهد شد ، کنگره آمریکا درصدد قطع کمک غذایی 40 میلیارد دلاری به بخش های مختلف این کشور است.



وزارت کشاورزی آمریکا به تازگی در گزارشی اعلام کرد حدود 18 میلیون خانوار یا 49 میلیون آمریکایی برای سیر کردن خود و اعضای خانواده شان با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند.



از سال 1995 درصد گرسنگی در آمریکا حدود 12 درصد بود اما در سال 2008 میلادی این رقم به 14.6 درصد رسید و از آن زمان به بعد ، بیش از 14 درصد بوده است.



در سال 2012 میلادی این رقم به 14.5درصد رسید یعنی از هر هفت نفر یک نفر قادر به تامین مواد غذایی مورد نیاز خود نبود.



تنها 59 درصد این افراد کمک غذایی به مبلغ یک دلار و 33 سنت برای هر غذا دریافت می کنند و این در حالیست که جمهوریخواهان قصد دارند ظرف ده سال 40 میلیارد دلار از کمک های ضروری به بخش خدمات اجتماعی را کاهش دهند.



اما با وجود همه این مشکلات ، اوباما مانند روسای جمهوری پیشین آمریکا همچنان صدها میلیارد دلار را صرف ماشین جنگی می کند به طوری که آمریکا در سال 2012 میلادی 684 میلیارد دلار یعنی حدود 39 درصد کل بودجه نظامی جهان را به برنامه های نظامی خود اختصاص داد.



هزینه های نظامی آمریکا که پیشتر 711 میلیارد دلار بود از سال 2008 میلادی تاکنون کاهش یافته است اما با این وجود اگر آمریکا بودجه نظامی خود را به نصف کاهش دهد هنوز بیشتر از بودجه نظامی چین ، روسیه و انگلیس است.



برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد برآورد می کند در جهان از هر هشت نفر یک نفر گرسنه باشد.



حذف ارسالي ويرايش ارسالي