کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447 لزوم وحدت و یکپارچگی مسلمانان/قرآن، نصیحت کننده ای که هرگز غش و خیانت نمی کند

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447 لزوم وحدت و یکپارچگی مسلمانان/قرآن، نصیحت کننده ای که هرگز غش و خیانت نمی کند
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: شنبه, شهريور 16, 1392 12:47


رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اگر مسلمانان یکپارچه شده و همین آموزه وحدت را رعایت کنند چه کسی می‌تواند در برابر آن‌ها بایستد؟


به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1447 گفت: باید از دست اندرکاران این برنامه تشکر کنم. بسیار برنامه جذابی بود. ان‌شاءالله خداوند پاداش شما را خواهد داد. میلاد حضرت معصومه(س) را تبریک عرض می‌کنم، کسی را که در موردش گفته شده هر کس فاطمه را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود. در زیارتنامه حضرت معصومه(س) جملاتی است که نشان دهنده عظمت این بانوی بزرگوار است. بنابر نقلی این زیارتنامه توسط خود امام رضا(ع) نوشته شده است.

وی تاکید کرد: از کلمه "شأن من شأن" نباید ساده گذشت. ای فاطمه برای ما شفاعت کن چرا که شعله‌ای از آن ولایت را دارا هستی. می‌بینیم پایگاه تشیع در کنار حرم این بزرگوار چند ده هزار نفر که 70 هزار نفر نقل می‌کنند، وجود دارد. طبق آمار قدیم من 15 هزار طلبه خارجی داریم که از هر 5 قاره جهان دور هم جمع شده‌اند، از شرق دور و به زبان‌های مختلف در این حوزه درس می‌خوانند.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: بعضی را من در سفری که به تانزانیا داشتم دیدم. یک عالم که مرا به مدرسه دارالسلام برد گفت: اکثر اینان که در اینجا درس می‌خوانند بت پرست بودند و من بیش از 30 هزار نفر را به مذهب تشیع دعوت کردم.


او با همت وافر و پایداری توانسته بود حوزه ای در آنجا ترتیب دهد و به قول خودش 30 هزار نفر را شیعه کند، و این از برکات حوزه علمیه قم است.


رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: حوزه علمیه قم قابل مقایسه با هیچ حوزه ای نیست و مرحوم امام(ره) از این حوزه برخاسته است. صدماتی از طرف پهلوی بر این حوزه وارد شد امام بیان کرده بودند زمان درس خواندن ما در حوزه طلاب از ترس آزار و اذیت پهلوی روز را به شب رسانده و بر می‌گشتند. از قم علم به تمام شهرها ترویج می‌شود.


وی گفت: باید این میلاد با سعادت را که به میلاد امام رضا(ع) ختم می‌شود تبریک عرض کنم و برای ما ایرانیان ملجأ بزرگ جوار این حضرت است.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی اظهار داشت: یک نفر از امام جواد(ع) نقل کرده که پرسیدم آیا زیارت جدتان حضرت علی(ع) بیشتر ثواب دارد یا پدرتان؟ امام فرمود: زیارت پدرم.


وی ادامه داد: خوب است زحمت کشان امور قرآنی آیات روز قیامت را مورد توجه قرار دهند. یکی از آموزه‌های قرآنی این است که بشر را متوجه سرنوشت خود کرده پس از مرگ چه خواهی شد؟ اگر توجه به عالم بعد و قیامت باشد انسان خطا نمی‌کند. اگر می‌خواهد در قیامت امنیت داشته باشد روزی که بسیاری سبک‌اند، سنگین وزن باشد، روزی که در ضلالت و گمراهی‌اند، قرآن بیاموزند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی بیان کرد: در این سال‌هایی که ما شاهدیم به برکت مقام معظم رهبری همه به تبلیغ در این زمینه پرداختند، از باب اهتمام ایشان به این امر اولین روز ماه مبارک رمضان دیدار ایشان با قاریان قرآن است. از نزدیک شاهدم در هر زمینه و مناسبتی از جمله دیدار ایشان با اعضاء دولت جدید یکی از سفارشات ایشان به دولت جدید انس با قرآن بود.


وی خاطرنشان کرد: کلام حضرت علی(ع) را در این رابطه ذکر می‌کنم، بدانید ای مردم این قرآن نصیحت کننده‌ای است که هرگز غش نمی‌کند، راهنمایی است که هرگز گمراه نمی‌کند، سخنگویی است که هرگز دروغ نمی‌گوید و هر که با قرآن معاشرت کند از محضرش بلند نمی‌شود مگر اینکه چیزی را به خود زیاد کرده و یا چیزی را از خود کم کرده باشد. آنچه زیاد کرده هدایت است و آنچه از خود کم کرده ضلالت و گمراهی است.


وی افزود: می‌گوید سوریه چون انسانیت را زیرپا گذاشته می‌خواهیم به آن حمله کنیم، آن زمانی که جگر سرباز سوری را می‌دریدند، انسانیت نبوده، آنجا که مردم را می‌سوزاندند انسانیت نبوده، کدام انسانیت. اگر مسلمانان یکپارچه شوند همین آموزه یکپارچگی را رعایت کنند چه کسی می تواند در برابر آنان بایستد؟


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: از آقایان دارابی و گروسی تشکر می‌کنم که به بنده هم افتخار حضور در این مراسم را دادند. ما باید قدردان این نظام و رهبر نظام باشیم. به قول شهید بهشتی بهشت را به بها می‌دهند نه بهانه، دینداری زحمت دارد. پیامبر(ص) چه کشیدند که فرمودند: پیامبری مانند من اذیت نشد.




حذف ارسالي ويرايش ارسالي