کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

قدرت سایبری " تهران و دمشق" علیه جنگ افروزی آمریکا در سوریه

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> قدرت سایبری " تهران و دمشق" علیه جنگ افروزی آمریکا در سوریه
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: یکشنبه, شهريور 10, 1392 10:45

در حالی که آمریکاو هم پیمانانش بر طبل جنگ علیه دولت سوریه می کوبند نمی توانند اقدامات تلافی جویانه دمشق و هم پیمان آن ،تهران در فضای سایبری نادیده بگیرند .



به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری هریتیج ؛ اتهام اخیر آمریکا علیه نظام سوریه بدون ارائه سند و مدرک مستدل انجام گرفته است ، اتهامی که حتی بسیاری از کشورهای غربی و هم پیمانان عربی آمریکا نیز آن را نمی پذیرند . واشنگتن پس از اعزام نمایندگان سازمان ملل به سوریه و پیش از پایان یافتن بررسی های آنان و انتشار گزارش رسمی آنان مدعی شد دولت " بشار اسد " از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور استفاده کرده و از " خط قرمز " تعیین شده توسط آمریکا عبور کرده است . 


کاخ سفید پیشتر نیز جنگ افروزی های علیه سایر کشورها نظیر افغانستان ، عراق ، لیبی و دیگر کشورهای خاورمیانه و آفریقا داشته است اما تجاوز احتمالی به خاک سوریه برای نخستین بار خواهد بود که واشنگتن اقدامی نظامی علیه کشوری اجرا می کند که توانمندی و قدرت سایبری آن به جهان اثبات شده است . 



بسیاری از کارشناسان معتقدند حمله نظامی آمریکا به سوریه نه تنها نمی تواند اهداف مورد نظر واشنگتن را محقق سازد بلکه تبعات جبران ناپذیر آن دامن مردم آمریکا ، کاخ سفید و دیگر هم پیمانان آن را خواهد گرفت . یکی از تبعاتی که آمریکا هم اکنون آن را پیش بینی نمی کند اقدام تلافی جویانه ارتش سایبری سوریه و دوستانش علیه تاسیسات کامپیوتری و نرم افزاری آمریکاست .



ارتش سایبری سوریه ( SEA ) که مجموعه ای از کارشناسان توانمند در امور کامپیوتری و سایبری وفادار به " اسد " هستند که ارتباطات نزدیکی با متخصصان سایبری ایران داشته و طی روزهای اخیر اعلام کرده اند که با تمام قوا آماده اجرای اقدامات تلافی جویانه علیه آمریکا و هر کشور دیگری هستند که به خاک سوریه تجاوز کند . 



این تیم سایبری پیشتر مسئولیت هک "روزنامه نیوریورک تایمز " ، " واشنگتن پست " و سایت توییتر را که بطور علنی اخبار کذب و غیرواقعی درباره سوریه منتشر کرده بودند ، بر عهده گرفته بود . این حملات که غالبا به شبکه های اجتماعی و رسانه های آمریکایی انجام گرفته بیشترین خسارت را وارد کرده و توانسته هزینه های سنگینی را بر دوش کشورهای مورد نظر را تحمیل کند . 



مقامات غربی مدعی شده اند که به احتمال فراوان ارتش سایبری سوریه و ایران اقدام به حمله سایبری به بزرگترین شرکت نفتی عربستان سعودی " آرامکو " کرده اند که بر اثر آن بیش از سی هزار کامپیوتر وبرنامه های نرم افزاری این شرکت از کار افتادند . همچنین عنوان می شود حمله اینترنتی به هزاران نرم افزار بانکی آمریکا که موجب تخریب کامل و یا تعلیق آن به مدت چند روز شد ، از سوی ارتش سایبری  " جمهوری اسلامی ایران " ، سوریه و حزب الله لبنان انجام گرفته است . 



در ادامه این گزارش آمده است : در میان میان نبایدنقش اساسی و تاثیرگذار هکرها و متخصصان سایبری روسیه را در حمایت از دولت وملت سوریه نادیده گرفت . مسکو بعنوان یکی از اصلی ترین و قدرتمندترین هم پیمانان دولت " بشار اسد " در منطقه محسوب شده و بخوبی از به خطر افتادن منافع منطقه ای و جهانی خود در صورت وقوع جنگ آمریکا علیه سوریه آگاه است . 



این قدرت سایبری ارتش سوریه تنها در حد چنین وبلاگ نویس یا اقدامات کامپیوتری کوچک نیست بلکه سازمان امنیت ملی آمریکا ، پنتاگون و کمیته امنیت داخلی این کشور در قبال تهدید جدی این دست حملات شدید به سایت های اصلی و حیاتی دولت آمریکا هشدار داده اند . نکته قابل توجه دیگری در این زمینه این است که صرف نظر از حمله احتمالی آمریکا به سوریه ، چرا باید کشوری نظیر آمریکا که مدعی برتری در جهان و قدرت اول در برابر سایر کشورهاست در زمینه سایبری تا این حد ضعیف و انفعالی عمل نماید ؟ آیا این انفعال می تواند ناشی از تمرکز کاخ سفید بر اقدامات جنگی و نظامی و غفلت از مبارزه در فضای اینترنت باشد ؟ 



برخی معتقدند تنها راه واشگتن برای مقابله با حملات سایبری تقویت سربازان و افسران خود در این زمینه می باشد اما برخی دیگر نیز اظهار کرده اند که چنانچه کاخ سفید دخالتهای خود در امور سایر کشورها را کاهش داده یا قطع نماید می تواند بصورت خود به خود از این دست حملات در امان باشد . 



در انتهای این مقاله آمده است : حقیقت این است که ایالات متحده نمی تواند به هر کشوری تجاوز کرده ، موشک های خود را بر سر مردم آن بریزد ، میلیونها دلار خسارت وارد کند اما انتظار هیچ پاسخی را نداشته باشد . در مورد سوریه این پاسخ طبیعتا شدیدتر خواهد بود چرا که قدرتمندی دولت این کشور و هم پیماناش به همگان اثبات شده است . در صورت بروز حمله به سوریه ، واشنگتن باید منتظر اقدامات تلافی جویانه شدید به شکل حملات سایبری را داشته باشد . 



 


 


حذف ارسالي ويرايش ارسالي