کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

انتقاد دمشق از تحریک تروریستها برای ارتکاب جنایت توسط مصر

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> انتقاد دمشق از تحریک تروریستها برای ارتکاب جنایت توسط مصر
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: جمعه, خرداد 31, 1392 13:53



وزارت خارجه سوریه روز گذشته در واکنش به فراخوان تشکل موسوم به "انجمن علمای مسلمان" برای جهاد در سوریه، دولت قاهره را به مشارکت در ریختن خون مردم سوریه متهم کرد و صدور فتواهای جهاد را نوعی تحریک به تروریسم دانست.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ; وزارت خارجه سوریه در سه پیام جداگانه به رییس شورای امنیت سازمان ملل، دبیر کل سازمان ملل و کمیته مبارزه با تروریسم در شورای امنیت، تاکید کرد: اجازۀ دولت مصر برای بیان آزادانۀ اظهارات تحریک آمیز درخصوص مشارکت در ترور و قتل بر روی منابر و تریبون های این کشور، بهترین دلیل بر این مدعاست که دولت مصر خود در جنایت های تروریستی و ریختن خون ملت سوریه شریک است.



تشکل موسوم به "انجمن علمای مسلمان" که بسیاری از شیوخ تندرو کشورهای عربی در آن عضویت دارند، با برگزاری نشستی در 12 ژوئن (22 خرداد) در قاهره، با تاکید بر وجوب "جهاد در سوریه"، تحریم کشورهای حامی دولت سوریه را خواستار شده بود.شیخ "حسن شافعی" عضو هیات علمای ارشد الازهر، "صفوت حجازی" مبلّغ و سیاستمدار مصری و "محمد عریفی" مفتی تندروی وهابی سعودی و تنی چند از دیگر شیوخ تندرو و سلفی در این نشست حضور داشتند.



وزارت خارجه سوریه در پیام خود تاکید کرد: "انجمن علمای مسلمان" به دلیل اظهارات برخی شیوخ و اعضای خود، به منبعی مهم برای تحریک به تروریسم، فتنه انگیزی و تعصب تبدیل شده است و در جذب نیرو و حمایت مالی از تروریست ها از جمله گروه القاعده و تسلیح علنی و آشکار آنها دخالت مستقیم دارد.



پیام وزارت خارجه سوریه اعتراض به همه فتواها، احکام و بیانیه های تکفیری است و به شیخ یوسف قرضاوی مفتی قطری اشاره دارد؛ قرضاوی از هر مسلمان آموزش دیده قادر به حمل سلاح، خواسته بود تا خود را برای کمک به گروه های مسلح در سوریه معرفی کند.



در پیام وزارت خارجه سوریه آمده است: صدور این فتواهای سیاسی با سرپوش دینی و در چارچوب حملات خصمانه بر ضد دولت و ملت سوریه صورت می گیرد و قطر، عربستان، ترکیه، فرانسه و دیگر کشورهای غربی در پس پرده صدور این فتواها قرار دارند.



وزارت خارجه سوریه در پیام خود از جامعه جهانی خواست تا در زمینه مبارزه با تروریسم به وظایف خود عمل کند و کشورهایی را که در حمایت از تروریسم در سوریه دست دارند، وادار کند تا این اقدامات را که امنیت و صلح منطقه را در معرض خطر قرار می دهد، متوقف کنند .





حذف ارسالي ويرايش ارسالي