کارگروه
منتظران ظهور
این کارگروه برای عاشقان ظهور و منتظران آمدنش می باشد لذا از تمام عاشقان و منتظران ظهورش برای عضویت در این کارگروه دعوت می شود.
 

نخستین واکنش اوباما به پیروزی "حسن روحانی" در انتخابات ایران

صفحه اصلی کارگروهها >> منتظران ظهور  >> نخستین واکنش اوباما به پیروزی "حسن روحانی" در انتخابات ایران
سرباز گمنام

سرباز گمنام

در کارگروه: منتظران ظهور
تعداد ارسالي: 1269
11 سال پیش در تاریخ: سه شنبه, خرداد 28, 1392 12:4



باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار به صورت علنی درباره نتایج انتخابات ایران واکنش نشان داد.


به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، رویترز نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره پیروزی "حسن روحانی" خوش بینی از خود نشان دادند. 

 

اوباما پس از دیدار با پوتین که در حاشیه نشست گروه هشت در ایرلند شمالی برگزار شد به خبرنگاران گفت: در مورد ایران ابراز خوش بینی کردیم که با این انتخابات جدید که در آن برگزار شد بتوانیم پیشرفتی در گفتگوها داشته باشیم که اجازه دهد مشکلات مربوط به برنامه هسته ای ایران را حل کنیم.  



این اولین بار است که اوباما به صورت علنی درباره نتایج انتخابات ایران واکنش نشان می دهد.  



پوتین نیز گفت: امیدوارم پس از این انتخاباتی که در ایران برگزار شد فرصت جدیدی برای حل موضوع هسته ای ایران وجود داشته باشد ، ما تلاش خواهیم کرد در چارچوب مذاکرات بین المللی و به صورت دوجانبه این موضوع را حل کنیم.

  

درحالی اوباما و پوتین درباره ایران به توافق خود اشاره می کنند اما دو طرف درباره بحران در سوریه اختلاف نظر دارند.  




طرفین پس از گفتگویی دو ساعته با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی اذعان کردند که درباره مسائل سوریه دارای اختلاف نظرهای شدیدی هستند اما با تلاش برای برگزاری کنفرانس صلح ژنو در سوئیس، موافقند.



پوتین گفت: مواضع ما کاملا با هم منطبق نیست اما در زمینه پایان دادن به خشونت ها در سوریه، جلوگیری از کشتار و و در نتیجه افزایش روز افزون قربانیان در این کشور ، حل و فصل مشکلات از راه صلح آمیز از جمله گفتگوهای ژنو ، اتفاق نظر داریم.



وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما توافق کردیم که برای برگزاری روند مذاکرات صلح تلاش کنیم و طرف های درگیر را ترغیب کنیم پشت میز مذاکره بنشینند و در نهایت راه را برای گفتگوهای ژنو هموار کنیم.



باراک اوباما نیز گفت: ما درخصوص مسئله سوریه دارای دیدگاههای متفاوتی هستیم  اما در زمینه کاهش خشونت ها و اطمینان خاطر از بکار نبردن سلاح های شیمیایی و این که این نوع سلاح در سوریه تولید و تکثیر نخواهند شد، هم عقیده هستیم.

 

اوباما گفت: سران دو کشور به هیئت های خود دستور داده اند درباره کنفرانس صلح سوریه در ژنو کار کنند.




حذف ارسالي ويرايش ارسالي