کارگروه
سیستم های برق T.B.M و تجهیزات حفاری مکانیزه (مهندسی)
معرفی و آشنایی با سیستم های برقی دستگاه حفاری به روش تمام مکانیزه T.B.M و تجهیزات تونلی. تجزیه و تحلیل کارشناسی سیستم ها و تحلیل تخصصی مدارات فرمان و قدرت در تمامی سطوح. توضیحات تخصصی تجهیزات الکترونیکی و کنترل فرکانسی در الکتروموتور های با ولتاژ بالای 1Kv . تحلیل تخصصی مدرات و نحوه عملکرد درایو های کنترل فرکانسی. و بسیاری از مطالب تخصصی دیگر..
 

آشنایی با بخش های دستگاه های حفاری تمام مقطع به روش مکانیزه (T.B.M)

صفحه اصلی کارگروهها >> سیستم های برق T.B.M و تجهیزات حفاری مکانیزه (مهندسی)  >> آشنایی با بخش های دستگاه های حفاری تمام مقطع به روش مکانیزه (T.B.M)
ناصر سروری
13 سال پیش در تاریخ: شنبه, فروردين 13, 1390 23:38

 


T.B.M ها دستگاه های بسیار مجهز و پیشرفته ای هستند و از جدید ترین فن آوری ها بهره می برند. وجود تمامی این تجهیزات و امکانات و نیز اندازه بسیار بزرگ آن ها موجب شده تا این دستگاه بیشتر به غول هایی از فلز و ابزار شبیه باشد. این حجم و اندازه در چنین ابعاد بزرگی گاه موجب میشود تا وزن این غول به بیش از 2000 تن برسد. طول این دستگاه نیز در برخی از انواع  آن تا 800 متر میرسد. البته بدون احتساب سیستم نوار نقاله (Conveyer) که گاه تا چندین کیلومتر درازا دارد!!


 


این دستگاه ها از چندین بخش اصلی تشکیل شده اند که در تمامی دستگاه های حفاری تمام مقطع مشترک هستند. اما در انواع خاصی بسته به تکنیک حفاری بخش هایی اضافه یا حذف می شوند.


بخش های اصلی شامل:


سر برش (Cutter Head )


سیستم پیشروی و جک ها (Advance-thrust Cylinder)


سیستم تخلیه مصالح (Conveyer)


سیستم تقویت دیواره (Lining)


مجموعه سیستم های پشتیبان (Back Up)


 


در خانواده Shielded T.B.M چند بخش دیگر نیز اضافه میشود که شامل:


سیستم تقویت پیشروی (Auxilary-thrust Cylinder)


مجموعه جداره محافظ(Shield)


محفظه تقویت فشار سیال- تخلیه مصالح(Manlock)



سروش آراسته


حذف ارسالي ويرايش ارسالي